core 2 duo

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendew

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Ik ga binnen kort een nieuwe pc bouwen, maar dat is de 1e keer dat ik een core 2 duo in ga bouwen. Zit er nog een verschil in bouwen qua pentium 4???
Mijn vriend zij ook dat je de "2" processoren gelijk moet laten lopen maar zelf denk ik dat het onzin is. Want dat zou toch automatisch moeten gaan

2 processoren gelijk laten lopen?
Dit snap ik niet.:confused:

Het is gewoon 1 processor met 2 kerntjes.

Als je het zo bekijkt wel, maar niet letterlijk nee.

Maar dat gelijk lopen is onzin.

Ik ga binnen kort een nieuwe pc bouwen, maar dat is de 1e keer dat ik een core 2 duo in ga bouwen. Zit er nog een verschil in bouwen qua pentium 4???
Mijn vriend zij ook dat je de "2" processoren gelijk moet laten lopen maar zelf denk ik dat het onzin is. Want dat zou toch automatisch moeten gaan

2 prosessoren ? het is er maar een met 2 kernen
en die instaleer je net als hoe je het met de andere deed.
vergeet niet een dun laagje cool pasta. (niet nodig als je een koeler met een stripje gebruikt)
verwijder wel de bescherm laag je van onder de koeler

Laatst bewerkt:
weet iemand trouwens ook nog of er binnen kort nog een nieuwe core 2 duo uit komt??

In de lijn van Core 2 Duo komen er steeds nieuwe, maar of het steeds betere zijn, dat is niet altijd zo.

niet beter?
Je maakt toch niks voor niks een nieuwe processor die beter is als de vorige.

Tja, bijna elk kwartaal komt er wel een nieuwe processor uit, maakt niet uit wat je nu koopt, morgen is er wel weer een betere/snellere/duurdere/grotere.

Het hoeven echt niet per se betere zijn, als ze een goedkopere variant ontwikkelen, is ie niet beter dan z'n duurdere ( misschien wel eerder uitgebrachte ) broer.

wat is er zo beter aan die core 2 duo dan pentium 4 :confused: en waarom is pentium d zo snel uit de race gegaan ?

De Core 2 Duo is een processor met 2 kernen ipv 1, alles kan dus sneller verwerkt worden --> snellere processor.

Hier meer info over een dualcore / multikernprocessor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan