core i5 750 of phenom 2 955be?

Status
Niet open voor verdere reacties.

godmode

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
hallo,

ik heb ff een vraagje. ik wil graag een nieuw game-systeem:thumb:, maar ik zit te twijfelen tussen de cor i5 750 en de phenom 2 955be. En zal ik een ati 5770 nemen of een nvidia gtx460? Ik wil graag ook nog een beetje kunnen overklokken (3.9:D is voldoende).
Dingen die ik zoiezo wil:
scythe mugen 2
thermaltake m9 vi1000bns
budget is 750 exclusief monitor/muis/toetsenbord.

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij ga je een Core I5 niet eens halen met dat budget
dan heb je tog al gauw 800 euro nodig
en dat dan zonder die scythe mugen 2 en thermaltake kast gerekent
verder raad ik overklokken af tenzij je eenige kennis hebt

moet hier verder nog software bij (windows 7)?
wie gaat de montage doen jij of de winkel

hoezo niet? Een vriend van mij heeft een core i5 750 voor minder dan 700 met gts 250 en gigabyte p55....ud4 met kast en en de rest. Een compleet systeem dus. Ik heb zelf nog een windows 7 schijfje liggen.(32 en 64). En ik ga hem zelf in elkaar zetten. En ja ik heb al eerder overgeklokt.

zolang jij zelf de montage doet en software hebt kan het wel
anders was het zeker 800 euro geworden
dit is wat ik heb
klik

de GTX460 is 30% sterker dan de HD5770 dus kun je beter voor een GTX460 gaan
met dit bord kan je goed OC'en
klik

Laatst bewerkt:
Bedankt weet je mischien ook hoe hoog je maximaal komt met ocen?
Ik denk dat ik deze config wel neem.

je kan deze OC'en naar ongveer 4GHz
maar dat ligt puur an de cpu elke chip is anders de een haalt het wel en de ander niet

klik
maar als je dit doet is het ook bye bye garantie!

dat is waar maar zolang je veilig te werk gaat kan er weinig mis gaan. dus dat betekend dat je niet meer dan 1.5 volt op de kernen mag zetten en niet doven de ca. 62 graden

Je koopt een beest van een computer en dan wil je ook nog overclocken???:shocked::shocked:
Wat een onzin

Ron

Hey Ruben,

(hier de vriend met de i5 overigens ;) i5 750, ga-p55a-ud4 en een xfx gts 250)

Je wil dus Overklokken. Dan zou ik een Asus of een Gigabyte bord nemen.
Verder zal 4 gig aan kingstons value ram voldoen.
En als graka: de ATi, die is goedkoper. En dan icm met de AMD.

@Alternate:

http://jump.fm/AHGKK
Ik kon de pc builder niet op een andere manier posten. Ati en AMD, met gigabyte bord. Kijk er eens naar...

Om over te klokken, zou ik zeker geen Kingston value ram nemen. dit is geen overklokkers geheugen. Je kan dan beter voor de HyperX serie van Kingston gaan of voor Corsair, OCZ kiezen.

Sowieso is overklokken boven de 1333 mhz en amd onzin want die processor ondersteund niet hoger dus overklokken kan wel maar zal niet veel effect hebben. Persoonlijk zou ik wel voor AMD gaan omdat je die heel makkelijk kan overklokken zonder voltages te veranderen naar 3,8 ghz. En dan scoor je dik boven de intel 750 :) .

crash heeft wel gelijk ik kan beter voor ocz of corsair.
en haaren101 hoezo koop ik een beest van een pc ik heb een neef met een pc van 2500 euri en die vind hem nog steeds zwak.(beetje overdreven want hij is héél erg snel). maar bedankt voor jullie respons. en ik ga voor de config van firest0rm lijkt me wel prettig. en nvidia heeft betere drivers (is mijn mening dan).

Sowieso is overklokken boven de 1333 mhz en amd onzin want die processor ondersteund niet hoger dus overklokken kan wel maar zal niet veel effect hebben.
Je spreekt jezelf hier tegen.
Persoonlijk zou ik wel voor AMD gaan omdat je die heel makkelijk kan overklokken zonder voltages te veranderen naar 3,8 ghz. En dan scoor je dik boven de intel 750 :) .
Kan even snel niet een vergelijking site vinden, maar een Core i5/750 is op 4GHz te krijgen. Gok dat ie dan die AMD voorbij gaat.

als ik wat reviews lees in de pcm dan zie ik dat de amd phenom 2 965 lager scoort dan de 750 met turbo. en als je een phenom 2 op dezelfde kloksnelheid hebt als 750 zonder turbo dan scoort de 750 hoger. maar amd is nog steeds de bugetking. maar intel scoort dus wel wat hoger.

ik zie net dat ik perongeluk tripple channel kitje had geselecteerd
terwijl dit een dual channel bord is
klik
hier dual channel

Kan ik niet beer voor een msi ofxasus mobo gaan?
Want dat klokt wel beter dan asrock.

dit ASrock bordje ondersteund gewoon het overclocken
ASrock is kwalitatief net zo goed als asus
omdat ASrock van asus is
dus dat het beter klokt is geen goed argument het zijn alle bij goede bordjes
ASrock is een prima merk heeft de laatste tijd helegoede bordjes op de markt gebracht

Leuk datje het zegt want ik wist niet dat asrock van asus is. Maar waarom is asus dan duurder als ze hetzelfde bieden? (zoals overklokken) en waarom zou ik gigabyte moeten nemen topversnelling?

merk blijft merk

ik kijk eerder naar de reviews en spec's van het bord en als deze goed zijn is het bordje gewoon goed ongeacht welk merk het is

verder heeft did bordje een speciaal OC tooltje die je kan gebruiken
het heet OC tweaker dit geeft je genoeg opties om een stabiel OC te krijgen
klik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan