core i5 750 of phenom 2 955be?

Status
Niet open voor verdere reacties.
maak je daar maar niet veel zorge om nate condesator is gewoon een iets minder zuinig
verder snap ik niet wat je bedoelt met koel blokjes op de stroom dingen?

ik bedoel de mosfets want de meeste overklokmobo's hebben daar koelblokjes op net zoals op de p55 chip. er wordt gezegd dat die dingen erg heet kunnen worden tijdens het ocen .

godmode

je hebt helemaal gelijk.
Dat moederbord is niet geschikt om mee overteklokken.
Asrock is idd van asus. Dit is omdat asus ook geld wil verdienen in de lagere prijsklasses, maar ze willen kun goede naam houden voor de duurdere borden, die echt goede kwaliteit hebben. De asrock borden hebben net zo veel opties als de asus borden maar hebben vaak goedkopere componenten en kunnen daardoor goedkoper worden verkocht.

Dus de borden zijn van goedkoper materiaal en missen bv het koelblokje waar je het over had.

Je kunt beter voor een ander bord gaan. msi gd-65 is een hele goeie: http://azerty.nl/8-1225-232912/msi-p55-gd65-moederbord-at.html

ik snap dat je dat zegt maar dan de vraag betekent dat je dan niet kan OC'en met dat bord?
nee
dat kan je wel en ik heb daarom ook een benchmark laten zien waarbij een Core I5 makkelijk ge OC'ed word naar 3.7 GHz stabiel!
dus waarom dan een duurder asus bord kopen die precies het zelfde zal gaan doen...

Het is met vrijwel ieder bord van tegenwoordig mogelijk te OC'en. Dit betekend niet dat het op elk bord even goed kan.
Omdat Godmode een hoge OC wil bereiken is het niet verstandig een bord te nemen die er niet echt goed in is.

Ik heb beide links bekeken: De ene verwijst naar de site van asrock waar ze (natuurlijk) goede reclame maken voor hun eigen product. Maar er staat niet hoelang ze die oc hebben gedraaid.
De 2e link(tom's hardware):
Heb je zelf de test gelezen?
Bear in mind that 1.45V is where Thomas ran into trouble with three of his P55-based motherboards in P55 On A Budget (ASRock, ECS, ... all failed in that story).

een Core I5 is ook makkelijk OC'ed naar 3.7 GHz. Maar niet langdurig op het asrock bord.

Als je echt wil oc is de msi-GD65 zeker aan te raden.

Ik ben er niet op je tegen te spreken maar om een teleurstelling te voorkomen bij godmode

ik denk wel dat dirkie00 gelijk heeft en dan blijf ik ook nog binnen mijn budget.:D
en het bord dat ik nu heb is gewoon een intel. maar ik heb wat rond gekeken en de reviews zijn vrij goed dus ik neem hem.

ik denk wel dat dirkie00 gelijk heeft en dan blijf ik ook nog binnen mijn budget.:D
en het bord dat ik nu heb is gewoon een intel. maar ik heb wat rond gekeken en de reviews zijn vrij goed dus ik neem hem.

over welk bord heb je het nu:P
neem je die msi of een intel

Ook al is ASRock van ASUS. Het blijft vaak prut (oververhitting en met MSI haal je hogere overklokprestaties)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan