Core i5-750 temp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahzriaz

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Goede avond, weet niet of dit gedeelte nog leeft, er is zo te zien sinds 2008 niets meer geplaatst...

Mijn core i5-750 draait op klok snelheid, met stock-cooler.

Idle rond de 40C (t is binnen 23C).
Prime95 even draaien dan schiet die zo naar de 72C.

Vind ik toch wel warm aangezien dit in korte preiode is en dat de maximale temperatuur is.

Wat zijn jullie temperaturen (met stock koeling?) Mss moet k namelijk de koelpasta eens controleren..

mvg

Blaas het stof eens uit je PC, en zorg voor een goede airflow in je kast, dan zullen de temps vast en zekers naar beneden gaan ;)

Suc6! :thumb:

Das n snelle reactie :O
Phr3ak:thumb:

Stof is t alleen echt niet. Heb m helemaal schoongemaakt, (en pc is nog niet zo oud)

Daarbij heb ik voor (onderin) intake en boven uittake (voeding zit onderin)
Dus airflow is ook best netjes.

Alleen dat koelblok van intel is slecht schoon te houden, maar is nu ook bijna stof vrij..

Maar dit is dus wel redeleijk hoog? Dan ga k namelijk de koelpasta vervangen, dat heb k bij het bouwen mss niet helemaal goed uitgesmeerd.

Ik vind die temperaturen niet echt schokerend. Vooral niet met stock koeling.
Misschien is load iets aan de hoge kant, maar ja

Als je dan toch de koelpasta moet vervangen kun je net zo goed een andere koeler plaatsen.
De prestaties van een stock koeler zijn niet al te best. (+ luidruchtig)

voor 15 euro heb je al een betere koeler en voor 30 heb je een zeer goeie (lees sythe mugen 2)

Koelpasta: Artic silver 5, Arctic Cooling MX-2, Coollaboratory liquid pro(ware hell om aan te brengen maar wel 1 van de beste)

He allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Laat het nog even zo zitten. De cpu word toch bijna nooit zoveel belast dat die zo heet word.
Ga ik binnenkort alles vervangen.

Ik heb al Artic Cooling MX-2, dit in combinatie met een Sythe Mugen 2 of zijn er nog `betere` in de zelfde prijsklasse?

mvg

Ik vind het toch wel warm hoor...

Jouw processor mag niet warmer worden dan72 graden!!!

Ja dacht ook dat ie maximaal 72,5 graden mag worden.
Zou iemand met ook de core i5-750 zijn temperaturen willen plaatsen ter vergelijking?

Is die temperatuur je globale cpu temp of een core temp?? en waar mee heb je het gemeten.

Uhm goede vraag,

De losse cores zijn allemaal rond de 72 graden onder load maar globale temp durf ik niet oz te zeggen.
Heb het bekeken met speedfan en met cpuid hardware monitor.

Hoe zou ik de globale temp kunnen aflezen?

Speedfan

GPU: +-46
temp 1: 36 (f71882f)
temp 3: 32 (f71882f)
HD0: +-26
core 0 tm 4: allemaal tussen de 30 en 40 graden

Dit is allemaal in idle.

per core idle tussen de 30 - 40 graden is gewoon normaal.
Maar speedfan = k*t

Gebruik liever coretemp.

Maar als je prime95 draait wat is dan de kloksnelheid van je cpu gezien in CPU-ID?
Als het goed is heeft de 750 een boost waardoor hij sneller kan draaien.

Heb coretemp gedownload. Heb trouwens ook nog realtemp.
Ze geven allemaal nagenoeg de zelfde temperaturen.

CPU-Id geeft een kloksnelheid van 2807 mhz. Dit is zonder overclock.
Als de pc niks doet staat die op 1.2 GHz.

De CPU haalt maximaal de 2.8 GHz en niet de 3.2 doordat de maximale multiplier van mij mb 21 is. (Andere moederborden hebben een maximale multiplier van 24 maarja, die hebben niet crossfire & SLI)

Heb hier de i7 ook eens eventjes gechecked .. Die is idle +/- een graad of 25, en stressed maximaal 40 graden ..

Maar dat is dan met een Corsair H50 water koeler :)

Heb hier nog ter vergelijking een AMD Phenom X6, en met die mag je blij zijn als uberhaupt al eens boven de 35 graden uit komt met een Cooler Master TX3 cooler :)

Heb de koelpasta vervangen, vond ik wel leuk. Heb er gewoon weer de boxed koeler op geplaatst. temperatuur zijn nu:
core 0: 33/34
core 1: 27/28
core 2: 33/34
core 3: 27/28

Temeraturen zijn dus wel gedaalt,

Stressed komt ie nog wel erg dicht bij de 72 uit maar duurt wel langer.
Heeft dus zeker al wel iets gescheelt. Volgende stap is natuurlijk een ander koelblok.

Iemand een reden voor de 5 graden verschil tussen de cores?

temp verschil is nomaal.
zo is bij mij core #1 en #3 ook ongeveer 5 graden warmer als de andere 2

Laatst bewerkt:
He, nog bedankt voor de reacties. Ben dr ff tijdje niet mee bezig geweest. Heb gezien dat dat verschil redelijk normaal is.

Npg even over de temperaturen. T is hier binnen nu erg warm. +-26.5 graden.

en de temperaturen schommelen tussen de 37 en 43 in (weer verschil in cores).

is 10 tot 15 graden warmer dan omgeving temp met stock cooler en nieuwe pasta. Dit is niet zo vreemd toch. Ondanks dat het wel heel warm is...

Hoi,

Ik hem exact de zelfde temps tussen de 36 - 43 graden.
M'n PC staat in een klein kamertje ook ongeveer 26 / 27 graden.

@ Mukkel, vast niet met stock intel koeler denk ik, je hebt m zelfs overgeclockt.

Maar t is wel duielijk dat dit niet gaat veranderen zonder andere koeler.
Ik ga dus de Scythe Mugen 2 maar aanschaffen. Word de pc ook nog wat stiller.

Nog wat tips voor stille losse fans met goede airflow? Aanbod is erg groot..

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan