Core i5, i7 of AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahzriaz

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
He iedereen,

Binnenkort ga ik een nieuw systeem samenstellen nou zit ik te twijfelen wat het beste is.
Nou is het vooral om te gamen en HD afspelen. (de zwaarste dingen die ik doe.)

Nou ben ik zoals sommige het noemen wel een beetje een graphics ****.
De GPU die ik nu heb is een 8800GTS (G92). (ga er wss 2 in nieuwe pc plaatsen)

Ik heb de volgende vragen
1: i5 i7 of AMD
Volgens best buy guide januari (op tweakers.net) kiezen ze amd over core i5.
Core i7 is weer veel duurder

2: Welke socket is de beste keus?
Waar gaat intel (vermoedelijk) langer mee door. Voor later een wat goedkopere update.
Of gewoon goedkoop updaten(AMD of core i5) en later maar weer verder zien.

Wie heeft wat tips voor mij, artikelen die ik hier nog over kan lezen. Misschien ervaringen.

:thumb:anyhow bedankt voor jullie tijd.:thumb:

mvg
Yoko

Om maar meteen antwoord te geven op je vraag:

1. Intel heeft nog steeds de betere benchmarks over AMD processoren. Maar het verschilt echt puur in de smaak, sommige vinden AMD beter, andere Intel. Het is een discussie die nooit écht duidelijkheid zal bieden. Ik zou gewoon voor de i5 gaan, die is goed genoeg.

2. Welke langer mee gaat weet ik niet, wel is het zo dat de socket 1156 over het algemeen goedkoper is dan de 1366. Aangezien voor de 1366 ook 3 geheugenbankjes nodig zijn ipv 2. Overigens presteert de Core i7 860(1156) vaak beter dan een Core i7 920(1366)

He bedankt voor je reactie,
Ben er een heel eind uit.

Dit gaat het ongeveer worden.

Core i5 750
MSI-P55-GD65
OCZ Platinum Low Voltage CAS latency 7.

Wat denk je er van?

Voor de rest 'n goedkope brander.
En dan nog een kast nodig. De rest heb ik gelukkig al.

Belangrijk dat als ik ooit iets wil overklokken dat dit met lucht goed te doen is. Nog iemand tips? Budgetkast voor+ - € 50,-

Laatst bewerkt:
He bedankt voor je tips.

Wil wel graag de optie hebben om SLI of Crossfire te gaan gebruiken. Vind het wel jammer dat het MB geen USB 3 heeft maar die zijn er schijnbaar niet zoveel..
De kast ziet er goed uit. Heb zelf deze, Lancool-K58 op het oog. Lijkt me degelijke kast voor redelijke prijs.
Schijnbaar mist die esata maar dat gebruik ik zover ik weet toch niet.

Nou heb ik dalijk voor +-500 toch een goed game systeem volgens mij.
Of zit ik dr helemaal naast?

@Verry,
Heb je zelf ervaring met de core i5 icm met iets vergelijkbaars als de 8800gts?
Wat zijn je ervaringen?

mvg

Ik zou gewoon gaan vaan de AMD Phenom 965 stukken goedkoper en net zo goed

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon gaan vaan de AMD Phenom 965 stukken goedkoper en net zo goed

Als de i5? Lijkt me stug, en Intel blijft toch de betere benchmarks hebben.

Mijn ervaringen?
Dat zijn er niet zo gek veel, ik ben pas met de i5 gaan werken en met de HD4870, bevalt me tot nu toe prima.
Mijn vorige systeem had een Core 2 Duo E8400 en een HD4850, was ik ook tevreden mee,
Het verschil is gewoon dat het net iets soepeler loopt voor mijn gevoel.
Dat jij nVidia kaarten durft te gebruiken :P Ik ben echt helemaal van de ATI serie :D

Nouja de keuze ligt echt tussen de i5 en de i7 en de AMD varianten. Momenteel is de i7 het allerbeste wat je kan hebben. en een Core 2 Duo/Quad in gaan zetten loont niet meer.

Die kast ziet er wel mooi uit :D

Laatst bewerkt:
He, ben dr weer,

Het is de i5 geworden.
Met die kast en black dragon geheugen van G.E.i.L
met de P55-GD65.

Zit nog op de kast en hdd te wachten :(.

Nou zit ik naar de voeding te kjken die ik nog heb.
Dat is de Cooler Master 390 extreme power.
Had me er toen niet zo in verdiept en gevraagd of deze goed genoeg was icm met mn 8800gts. En het heeft altijd goed gewekt maar ben beetje bang dat het niet voldoende is voor mn nieuwe systeem.

Wil je me daar aub nog wat over vertellen. (ga de vraag ook bij voedingen stellen)

Ow en nvidea was toen een goede koop. En ben ook erg tevreden over de kaart. Nvidea 3d vision bevalt ook best wel.

Hoi,

Heb de pc staan. Werkt gewoon goed met de CM voeding.

In elkaar zetten was even spannend, schijnbaar maakt het plaatsen van de processor een naar geluid. Maar de temps van de CPU zijn in orde. Onder games +- 45 graden max.
En draait gewoon op 2.7 ghz.

Iedereen bedankt voor de info.

mvg
Ahzriaz

Ben blij om te horen dat alles normaal werkt, mijn excuses dat ik je niet eerder antwoord had kunnen geven maar ik was drukjes.

Uhm 390w lijkt me wel wat weinig hoor. Ik denk dat je systeem er echt nét onder zit.
Aangezien het een Cooler Master-voeding is heb je weinig te vrezen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan