Core i7 the heet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandenisrot

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hoi iedereen,

Ik heb even gekeken met een programmaatje hoe heet mijn core i7 860(Met stock cooler) wordt. Als hij (bijna) niks doet dan loopt hij meestal op 30 graden, Netjes dus. Maar begin ik met een spelletje( Battlefield: Bad company 2, Maximale settings, 8xAA, 16XAF,1900x1200) dan loopt de temperatuur al gauw op naar 59 graden. Nu is mijn vraag: is dit normaal? Als ik een andere koeler zou nemen, Hoeveel graden loopt de temperatuur naar beneden? En hoeveel met waterkoeling?:)

even voor de duidelijkheid: Er is niks overgeklokt, Intel Speedstep staat wel aan

mvg,
Max

Op zich zou die temp niet veel uit mogen maken, ze kunnen vaak nog wel iets hoger aan qua temps ...

Maar met een third party CPU cooler zul je inderdaad betere resultaten gaan behalen :)

met een goede koeler als een scythe muggen rev 2 zal je temp ongeveer rond de 40 graden C komen tijdens het gamen

de koeler van scythe is 1 van de aller beste koelers die er is en doet niet veel onder voor water koeling.

Maar met waterkoeling zal het tussen de 30-35 graden zijn. maar als je de prijs/prestatie vergelijk van de scythe muggen 2 en waterkoeling dan is waterkoeling veel duurder en staat niet in verhouding met de prestaties.
Dus koop gewoon een goede luchtkoeler;)

Corsair H50 kan ook wat zijn, scheelt ongeveer 5 graden met scythe muggen 2(dacht ik ergens gelezen te hebben) maar betaal je daar dan wel bijna het dubbele voor. Je kan ook Coollaboratory liquid pro kopen wat 6 graden beter doet dan Artic Silver 5 en dat is maar 9 euro.

Buget: scythe muggen 2 + AS5
Overclock: Corsair H50 +Cool lab L Pro

Ontopic: Mijn AMD Phenom haalt met prime95 een max temp van 68,5 graden draait dan nog stabiel, met de 59 graden zou ik dus geen zorgen maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan