core i7 vs core i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoetax

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Ik ben bezig om nieuwe pc te bouwen maar mijn vraag is
Moet ik de:
Core i7 3770K
OF
Core i7 3960x

Ik wil graag gamen alles op ultra zetten dus flink me pc aan het werking zetten!
Geld speelt nu even geen rol.

Dus welke moet ik kiezen Ik ga heel misschien overklocken.
Het is meer geschikt voor het gamen

Alvast bedankt :thumb:

De 3960X is wel een stuk beter, alleen is de videokaart belangrijker, zo ie zo zit je goed met een 3770K.

Wat voor andere hardware had je in gedachten? GTX Titan (in SLI misschien?)

Ja,alleen de 3960X is van de tweede generatie en de 3770K is van de derde generatie.
Plus hij is een stukje veel duurder.

@LORD4163:

De videokaart zit ik nog over na te denken ik denk deze

ASUS GeForce GTX Titan
OF
gewoon de Radeon hd7970 ghz edition
OF
nVidia GeForce GTX 680

Ik zag een moederbord van asus
De MAXIMUS V FORMULA die lijkt me interessante. Want ik ga overstappen naar echte waterkoeling

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja,alleen de 3960X is van de tweede generatie en de 3770K is van de derde generatie.
Plus hij is een stukje veel duurder.

Ja klopt heel stuk duurder :-)
Prijs maakt me niks uit het is voor het gamen als 3960 beter is ga ik voor de 3960 als de 3770k beter is ga ik daar voor

Dat moederbord is dus alleen geschikt voor de 3770K, ik denk dat het niet heel veel uitmaakt en in de wat oudere games de 3770K misschien beter scoort, het voordeel van de 3960X is wel dat hij wat beter is in de nieuwere games die meer dan 4 kernen kunnen gebruiken en daarom heb je er meer aan in de toekomst ook moet je een duurder moederbord hebben.

Als je gaat overklokken is de 3960X zo te lezen op internet makkelijker te overklokken. Ik zou liever die 3770K nemen daar zit je nu echt wel goed mee en dan kun je met het overgebleven geld over een paar jaar gewoon een nieuw setje kopen.

Ja klopt de moederbord is alleen geschikt voor 3370k processor :thumb:
Ik speel alleen games gewoon alle zwaarte game's die uitgekomen zijn..
Echt brainstormen dit De ASUS Maximus V Formula Game Bundled Edition
Kost rond de € 275,89 Ik ga mijn oude pc verkopen hij is net nieuw :P
Ik zal wel lijstje maken wat beter uit komt!

Groetjes

Ja, ik heb deze kaart al tijdje geleden gespot op een beurs. Ziet er indrukwekend uit :shocked:
Ik zit te denken voor 2 dikke Nvidia GeForce GTX Titan kaarten of gewoon gtx 680 te kopen.

Ik maak wel een lijstje wat er in gaat :thumb:

@lord SLI schaalt niet altijd goed, screen tearing, grotere stroom rekening, meer hitte, veel luider etc...

@pheotax je kunt vrijwel iedere game met een i7 3770K op ultra spelen en de 3960x zal de levens duur van je pc niet veel doen verlengen verder is het die extra 500 euro gewoon niet waard
bespaar dat geld voor een toekomstige videokaart upgrade

je zult je pc alsnog moeten upgraden over 5/7 jaar wil je alles op ultra blijven spelen

Laatst bewerkt:
@lord SLI schaalt niet altijd goed, screen tearing, grotere stroom rekening, meer hitte, veel luider etc...

@pheotax je kunt vrijwel iedere game met een i7 3770K op ultra spelen en de 3960x zal de levens duur van je pc niet veel doen verlengen verder is het die extra 500 euro gewoon niet waard
bespaar dat geld voor een toekomstige videokaart upgrade

je zult je pc alsnog moeten upgraden over 5/7 jaar wil je alles op ultra blijven spelen

Tegenwoordig is i7 3770k populair bij gamers ik ga voor de 3770k het is nieuw en scord iets minder met overklocken dan de 3960x zit ook iets in de processor dat je game mooier is beter revolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan