Core temp begint op 50 graden

• Onderwerp starter Onderwerp starter raza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

raza

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Sinds een aantal weken geeft speedfan aan dat de temperatuur van core 50 graden is en dat is meteen al na de opstart van mijn laptop. Waarom is deze niet gewoon op kamertemperatuur?

Ik heb de voeding er al eens uitgetrokken omdat ik dacht dat het misschien de accu was die het een en ander opwarmde, maar zonder resultaat.

Kijk eens met een ander programma dan Speedfan of nog beter in het Bios.

Het programma Coretemp is naar mijn mening vrij accuraat, wil je de temperatuur loggen gebruik je HWMonitor. Deze geeft de max. en de min. temperatuur aan en de actuele temperatuur. Handig als je wilt kijken hoe warm je computer wordt tijdens het gamen aangezien de max. temp aangegeven wordt.

EDIT: Aaah, een laptop. Dan vind ik 50 graden misschien nog niet heel raar. Mijn PC wordt ook 35 graden als ik niks doe en deze heeft betere koeling als een laptop.

50 graden is niet zo bijzonder. En na het aanzetten zit die temperatuur razendsnel op die temperatuur, kampertemperatuur zal je nooit meten

Ron

Maar voorheen gaf ie dus wel altijd kamertemperatuur aan na opstart, dat is dus nu zo raar daaraan.

Ik heb hier een Intel Core 2 Duo P8800 2.67Ghz Mobile Processor in mn laptop zitten, Idle temps zijn al 55 - 60 graden, voor een laptop is 50 graden idle HEEL normaal. maak je hier maar niet zorgen over ;)

Idle blijft ie ook gewoon rond de 50 à 55 graden maar ik heb het dus over de opstarttemperatuur.

bedoel je gewoon als je je laptop NET hebt aangezet, je kijkt naar de temps, en ze zitten op 50 55?

Yep, zou toch onmogelijk moeten zijn, zeker als het eerst gewoon rond de 25 graden was? Laptop is pas 1,5 jaar oud en staat niet op een warme, stoffige omgeving ofzo.

Nog steeds zelfde probleem. Ook als ik de voedingskabel eruit laat, begint de temp op 50 graden.

Weet iemand waar ik in de BIOS moet kijken, dus welke stappen ik specifiek moet doorlopen, want ik heb in de BIOS alles uitgepluist en niks kunnen vinden.
Laptop Acer Aspire 7540G.

Ik zie hier dat jij een AMD processor hebt, nou ja. Ik heb nu dus mijn laptop aangezet, en ik kom uit op 31 graden...
Maar zover ik weet, is dat AMD in laptops niet zo goed koelt (Zelf geen ervaring mee, op internet gelezen). Misschien is er iets aan de hand met je laptop.

Suc6! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan