Core Voltage core i7 920

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik ben bezig mijn intel core i7 te overklokken.
CPU: i7 920 (revision D0)
RAM: OCZ gold 1600 mhz
MOBO: Gigabyte UD5 X58
Voeding: Cooler Master M Silent Pro 850W
CPU koeler: Scythe Mugen 2

Als ik mijn BIOS reset, dan draait mijn i7 op 2.66 ghz op 1.100 volt. Volgens hardware.info (klik)zou mijn CPU standard op 1.2 volt moeten draaien. Nu is dat natuurlijk niet zo'n punt dat ie wat zuiniger is, maar mijn vraag is, tot hoever kan ik gaan. Tot welk voltage slijt mijn core niet al te snel. Ik heb nu (hoewel ik te veel koelpasta er op heb zitten) mijn i7 op 3700 mhz draaien met een maximale temp van 63 graden op core 0 (getest met OCCT, large data set, HT aan). Ik draai hierbij op 1.12500V. Dat is nog onder het standaard voltage volgens hardware.info. CPU-Z geeft overigens bij full-load 1.104 volt aan. Maar er is meer wat volgens mij niet helemaal klopt, mijn QPI draait standard op 1.2 volt, volgens hw.info zou dit 1.1 volt moeten zijn. Welke waardes moet ik nu aanhouden? Alvast bedankt.

Ik heb de zelfde CPU en zelfde revision op een asus P6T Deluxe mobo

De QPI draait hier ook op 1.2V, sterker nog, hij kan niet lager..Dit zal wel een fout zijn bij hw-info.

De i7 is gewoon een 45nm cpu-tje deze beginnen vanaf de 1.35V te degraden (versneld verslijten). Ik zou dus nooit hoger gaan als 1.35V als vcore, maar dit hoeft ook niet tenzij je het maximale uit je cpu wilt halen en daar duid ik mee naar kloksnelheden 4,3 - 4,4Ghz

De Dram bus voltage mag niet hoger zijn als 1,65V, hoger kan de cpu beschadigen.
Ik heb geheugen dat goed werkt op 1.5V

Dit alles staat trouwens ook in de link :)

Het enige wat ik hier aan heb moeten passen op de cpu stabiel op 3,8 te draaien in de Vcore. De rest heb ik vast gezet op (QPI op 1.2V en dram op 1.5V) ipv op automatisch
Bij 4 moet je ook met deze voltages gaan spelen.

Ja ik was er ook al achter gekomen dat mijn cpu niet echt veel nodig had om op de 3700 mhz te komen. Ik had 1.12750 volt nodig, dus wat dat betreft nog voldoende speling. Ik heb echter mijn BIOS geflashed (heb toch een dual bios dus ik kan wat experimenteren) en daar staat ie stock iets een stukje hoger. Wat ik trouwens vreemd vind aan deze BIOS, is dat ik mijn CPU multipl. op 21× kan zetten, dezelfde snelheid als een core i7 930 dus (ja die is net uit). Ik heb geen idee waarom die nu in eens ge-unlocked is maar het is wel een prettige bijkomstigheid. Bedankt voor de info trouwens.

Laatst bewerkt:
Dat is de turbo boost spul in je bios die zorgt dat je de MP op 21 kan zetten. dat is al vanaf het begin (tenminste bij mij)
Maar als je deze op 21 zet, 'herkent' je pc de snelheid niet. zet maar eens op 21 en instellen op bv 3,7ghz.

Als je dan bij systeem gaat kijken in windows staat er de overklokte snelheid niet bij.
Terwijl deze dan wel op 3,7 draait als je kijkt in bv cpu-z

Nee volgens mij niet. Turbo boost staat namelijk uit. Dat klocked niet zo lekker. Ik zal eens even kijken want ik zit nu niet op mijn pc. Ik weet wel dat cpu-z hem herkent. Ik draaide namelijk op 2.80 ghz.

Ce1 aan staan bij cpu configuration?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan