cores doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
HOI,

ik heb een intel i7 en die heeft een stuk of 4 cores maar als ik kijk met speccy dan zie ik er maar 1 dus wat moet ik nu doen en ik heb hem ook al opnieuw opgestart.
hij start dus nu ook niet snel op.
wat moet ik nu doen.
p.s. mijn pc is niet oud want ik hem nog maar 3 of 2 maanden.

dus ik hoop dat iemand wat heeft:confused:

Laatst bewerkt:
Enige wat ik kan bedenken is dat cores zijn uitgeschakeld in de BIOS. Of je CPU is echt kapot, maar ga ik niet meteen van uit

Dat is afhankelijk van je BIOS. Je kunt overigens zoiezo even een bios "reset to defaults" doen. dan hoef je ook niet helemaal alles door te spitten. Let wel op dat je boot sequence dan weer goed staat anders start de computer niet op vanwege een missend OS

ziet taakbeheer er ook maar een? tab: Prestaties --> Beeld --> Processorgeschiedenis --> Een grafiek per processor.

Want hij start nu ook niet snel op het duurt 5 tot 4 minuten.
Maar bij taak beheer staan er 8 vakjes met een grafiek

Wees blij: elke core heeft twee threads, bij elkaar dus 8 threads op je processor. Elke grafiek is een thread, ze doen het allemaal nog :).

Hoelang duurde het opstarten eerst?

Niet dat ik weet. Onlangs soms hardware aanpassingen gedaan? Of software geïnstalleerd?

Ja ik ben wel even bezig geweest met msconfig bezig geweest maar kan ik van herstelen want ik weet niet meer met wat :@

Zie screenshot, wat ik omlijnt heb, moet leeg zijn.

attachment.php

Bijlagen

• msconfig.webp
    msconfig.webp
    37,5 KB · Weergaven: 57
Dat is het juist ik hem een rijtje dat verwijdert om dat het 105 GB werd dus die heb ik niet meer maar ik heb het al een hestel uitgevoerd en dat was vrijdag dus ik weet niet of dat de goede was maar het is zins donder dag op vrijdag want ik was bezig met VMware en toe was ik ik vergeten om mijn laptop op de stroom tezetten en toen ging hij uit waneer VMware open was dus meschien licht het daar aan?
Ik weet of het hier aan ligt maar het kan van wel.
Voor meer info ik was bezig met snow leopard en ik had mijn CPU vol aan staan met VMware bij instellingen.
En de ochtend toen ik hem aan zetten en ging kijken met speccy zag hij maat 1 core en meer niet.
Dus ik hoor het graag van je wat ik kan doen.

Laatst bewerkt:
Wat heb jij dan bij algemeen staan? Kan je daar van ook een sceenshote maken???
Want ik wil graag weten wat je je bij opstartmetode heb staan.

Heb het bij algemeen zo staan;
attachment.php

Selectief omdat ik zelf dingen onder tabblad "opstarten" uitgeschakeld heb.

Bijlagen

• msconfig algemeen.webp
    msconfig algemeen.webp
    18,8 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan