• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Correcte persoon bij voertuig

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrToYo

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2018
Hallo allen,

Ik zit met de volgende case namelijk:

Ik heb een rooster en ik heb een logbestand.
Nu wil ik met verticaal zoeken, de correcte persoon bij het voertuig vinden.
Het probleem is echter dat een persoon, afhankelijk van aanvang van zijn dienst, op eenzelfde voertuig ingedeeld kan worden.
Wanneer men vert.zoeken gebruikt, krijgt men het 1e resultaat te zien.

Weten jullie een manier om de correcte medewerker bij de desbetreffende diensttijd te krijgen?

Als voorbeeld heb ik een bestand bijgevoegd.

Alvast bedankt!

(Bijgevoegd een bestand met fictieve namen)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan je nu eens precies vertellen wat de bedoeling is, deze formule doet n.l. precies wat je wilt.

Echt duidelijk is het voorbeeld niet. Je hebt maar 1 voertuig en 2 medewerkers waarbij hetzelfde voertuig naar 2 gebeurtenissen kan gaan? Dan zal het zo wel lukken
Code:
=VLOOKUP(F3;$A$3:$D$4;4;1)

Kan je nu eens precies vertellen wat de bedoeling is, deze formule doet n.l. precies wat je wilt.

Hi Ad,

Jazeker kan ik dat.
In het voorbeeld hebben 2 medewerkers dienst op 1 dag. Dit is echter op hetzelfde voertuig. (De gebeurtenissen mogen in dit geval even buiten beschouwing worden gelaten. Dit is zoals het logbestand is opgebouwd)
Normaal gesproken als je vert.zoeken gebruikt, dan komt hieruit de 1e zoekwaarde die wordt gevonden. Dit is hier niet voldoende aangezien meerdere medewerkers op dezelfde dag op hetzelfde voertuig kunnen zitten. Enige verschil hier is de diensttijd.
De verwachte uitkomst bij de dienst die start om 16:00 moet zijn Sjaak zoals aangegeven in het bestand.

Met het zoeken naar de medewerker moet daarom rekening worden gehouden met de diensttijd en voertuig.

Wordt het zo duidelijker voor je?

PS: Even voor de volledigheid, er kunnen tot wel 50 diensten per dag plaats vinden. Doorgaans kan het zijn dat een voertuig meerdere malen per dag ingezet kan worden, afhankelijk van het einde van een dienst uiteraard.

Laatst bewerkt:
Matrixformule in H3
Code:
=INDEX($D$3:$D$6;VERGELIJKEN(1;(F3>=$A$3:$A$6)*(F3<=$B$3:$B$6)*(I3=$C$3:$C$6);0))
ingeven met CTRL SHIFT ENTER

Matrixformule in H3
Code:
=INDEX($D$3:$D$6;VERGELIJKEN(1;(F3>=$A$3:$A$6)*(F3<=$B$3:$B$6)*(I3=$C$3:$C$6);0))
ingeven met CTRL SHIFT ENTER

Hi Timshel!

Thnx, deze formule werkt!

Laatst bewerkt:
Als het met 2 voertuigen werkt, waarom dan niet met 10?
Het voert wmb te ver om op deze plaats matrixformules uit te leggen. Raadpleeg de internetz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan