• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Correctie over systeem bestand zonder macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Goedemiddag,

Ik heb een bestand waarin we bijhouden hoeveel palletplaatsen er dagelijks gebruikt worden. Echter komt het weleens voor dat een bepaald type verpakking een verkeerd verpakonderdeel toegewezen krijgt waardoor het aantal palletplaatsen niet juist berekend wordt (#Deel/0). In het voorbeeld is te zien dat in de 1e regel het verpakonderdeel een DPA-pallet is bij een basisverpakking voorraadbak. Nu is het zo dat een voorraadbak nooit op een pallet wordt gezet. Zie regel 3 voor hoe het normaliter ingevoerd wordt (geen pallet).

In kolom H worden de palletplaatsen berekend m.b.v. de sheet palletbelading. De simpele manier is om dit in de sheet palletbelading aan te passen maar dit doe ik liever niet. Het liefst los ik het op door de formule in kolom H aan te passen maar dit gaat momenteel boven mijn kunnen :rolleyes:

Ik zie graag jullie antwoordt tegemoet :)

Bekijk bijlage Palletbelading.xlsx

Zet eens ALS.FOUT om die functies en geef dan een 0 terug.

vervang de formule in cel H2 door deze

Code:
=ALS(LINKS(B2;11)="Voorraadbak";1;ALS(C2=0;ALS(A2=Palletbelading!$D$1;D2/F2;0);ALS(D2/F2<0,5;0,5;D2/F2)))

Als cel B2 begint met Voorraadbak dan wordt in H2 waarde 1 ingevuld, indien niet, dan wordt jou eerdere formule toegepast

Allebei bedankt voor de reacties. Die van roel zou kunnen werken maar doordat ik niet helemaal duidelijk ben geweest en simpelweg iets over het hoofd zag is deze formule niet toereikend genoeg.
In cel D2 wordt namelijk het aantal colli genoemd. Bij voorraadbakken geldt het principe dat 3 colli op 1 palletplaats passen. In mijn voorbeeld zijn dit er idd maar 3 echter kan ook voorkomen dat er 4 of 5 etc. colli kunnen zijn.
Is dit ook hierin mee te nemen?

jahoor Ik denk dat 1 vervangen door D2/3 het probleem oplost

Code:
=ALS(LINKS(B2;11)="Voorraadbak";[COLOR="#FF0000"]D2/3[/COLOR];ALS(C2=0;ALS(A2=Palletbelading!$D$1;D2/F2;0);ALS(D2/F2<0,5;0,5;D2/F2)))

waarom heb je 2 kolommen voor palletplaats en palletplaats exact?
heb je beide kolommen nodig ter info of wil je eigenlijk alleen de waarde van "palletplaats exact" weten maar lukte dat ook niet met de formule?

Laatst bewerkt:
Ik zal straks even kijken naar je oplossing!
Maar om antwoordt te geven op je vraag: Soms komt er als antwoordt bij palletplaats 0,66 o.i.d. uit ofwel een niet afgerond getal. Maar in de hal worden geen aparte orders op elkaar gezet en dus moet het getal naar boven afgerond worden.

Roel,

Ik heb je oplossing getest en deze werkt prima :thumb:
Dank hiervoor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan