Corrupt Sd kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnmon

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2012
Deze thread is al van 2007 maar ik heb geen andere mogelijkheid om een nieuwe vraag te stellen:

Geacht forum,

Mijn android (Samsung Galaxy S4 Active – GT-19295) heeft een externe SD kaart (Sandisk, klasse 10) van 64 Gb. Daar had ik duizenden foto’s en filmpjes op staan en nog was ongeveer de helft leeg.

Het is is niet geroot. Android versie: 4.2.2

Met de gratis app zie ik 3 “schijven”:

/storage/emulated/0 (free 2,34 GB / occupied 8,52 GB)
/storage/extSdCard (free 37,92 GB / occupied 21,53 GB)
/system (free 22,39 MB = 1% / occupied 2,12 GB)

Eergisteren wilde ik wat vakantiefoto’s bekijken. Met het standaard programma van die op de Sansung staat: “Galerij” zie ik alle mappen die ik heb aangemaakt en natuurlijk, als ik die mappen open, zie ik de betreffende foto’s.

Het vreemde doet zich voor: Enkele honderden foto’s, in allerlei mapjes, zijn corrupt geworden. Ik zie alleen nog maar een thumbnail die donkergrijs is met een witte “pion” op de voorgrond. De meeste van die corrupte foto’s worden nog wel weergegeven maar de reeks die in het klein onderaan het scherm staat, laat alleen maar die corrupte foto’s zien.

De corrupte foto’s zijn echt corrupt want ik kan geen enkele van die foto’s per e-mail sturen. Ze komen niet als bijlage in het bericht terecht terwijl ze wel zijn aangevinkt en verkozen op “gereed” is geklikt.

Wat NOG veel vreemder is, is het volgende: wanneer ik de backup-foto’s weer op de SD kaart zet (oude mapjes eerst verwijderd en nieuwe aangemaakt), zijn de foto’s helemaal goed. Ook de thimbnails eronder in de reeks zijn goed. Maar op een gegeven moment, na een paar minuten al, zijn ze weer corrupt, dus de nieuw-geplaatste JPEG foto’s.

Ik heb ook met Dropbox en met Box.com geprobeerd de foto’s en video’s weer op de kaart te krijgen. Maar als het lijkt te zijn gelukt, zijn ze even later als bij toverslag toch weer corrupt.

Moet ik dan echt gaan denken aan een nieuwe SD kaart? De kaart wordt door mijn XP-computer niet gezien als ik de SD-kaart in een adapter doe en dan in de kaartlezer.

Het lampje ernaast gaat wel branden maar ook na 15 minuten is er niets gebeurd en kan ik de SD-kaart niet bekijken.

Vreemd want ik gebruik de kaart inmiddels ruim 1 jaar en had nooit problemen ermee. Zou het ondanks de veveiligingen die mijn android heeft, toch besmet kunnen zijn geraakt?

Ik gebruik ter beveiliging o.a. Avast! Mobiel, AVG en Malwarebytes Antimalware die dagelijks worden geupdate.

Wat raadt u mij aan? De simpele oplossing van een nieuwe kaart kopen of is er de android markt een app die foute sectoren op de SD-kaart kan vinden en eventueel het probleem oplossen? Of zou het een virusbesmetting zijn? Of een kapotte SD-kaart?

Heel graag verneem ik uw raad in deze,

Met vriendelijke groet,

John

Bijlagen

• Screenshot_2014-05-11-18-58-45.jpg
    Screenshot_2014-05-11-18-58-45.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 71
@johnmon,

Ik heb een nieuwe vraag gemaakt voor je. Je reageert in een topic uit 2007 dat niet actueel meer is, daarnaast is het ook niet wenselijk om een vraag te stellen in iemand anders zijn topic.

Goed, maar ik kon nergens de plek zien waar ik een nieuwe vraag kan stellen. Alsof dat geblokkeerd was/is. In elk geval bedankt voor het openen van een nieuwe thread.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan