Corrupte bestanden lokaliseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
74
Hallo,

toen ik onlangs de partities van mijn schijf wou aanpassen met Partition Magic, bleef mijn laptop hangen en verloor ik de D-schijf (deze was enkel via PM te zien, en het type was PqRP geworden). Ik heb toen deze topic gepost, en met het programma GetDataBack haast alle gegevens kunnen recupereren en op een externe HD geplaatst.

Maar! Toen ik eens enkele van de gerecupereerde bestanden wou openen, bleek dat heel wat bestanden niet bleken te werken. Sommige films bv. doen het probleemloos, anderen starten maar blijven hangen zodra ik vooruitspoel en nog andere filmpjes werken helemaal niet. Ik krijg dan de boodschap: cannot render the file. (of iets in die aard). En bij enkele films zijn sommige stukken van het beeld niet te zien (sommige pixels zijn gekleurde vlakken).

Er was ook een word document dat ik niet geopend kreeg. Word gaf aan dat het bestand beschadigd zou kunnen zijn. Verder vond ik geen Word documenten die niet geopend konden worden, dus het kan toeval zijn.

Afbeeldingen lijken op het eerste zich wel allemaal te werken.

Omdat er duizenden bestanden gerecupereerd zijn met GetDataBack, is het haast onmogelijk om ze allemaal te controleren. Bestaat er dus een programmaatje dat kan nagaan welke bestanden corrupt zijn? En als ik die bestanden heb gelocaliseerd, zou het kunnen dat als ik ze opnieuw vanaf de vroegere D-schijf met GetDataBack recupereer, ze dan misschien niet meer corrupt zullen zijn? Of is dat ijdele hoop? ;)

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Getdataback geeft verschillende opties om te recoveren. Elk heeft zijn doel. Maar bij het einde van de recovery heb je ook mogelijkheden te kiezen uit verschillende NTFS/FAT tabellen die GDB heeft kunnen vinden.
Probeer meerdere mogelijkheden, sommige zijn accurater dan andere. En je kan de bestanden gelijk testen door op VIEW te klikken in GDB.

Bij NTFS werkt het redelijk goed, vanwege de structuur op de harde schijf. Bij een FAT partitie is het veel complexer om bestanden te recoveren en is de succesrate ook niet zo goed. Schakel in elk geval Excessive search in bij GDB, duurt langer maar beter eindresultaat. Ja kan ook een image maken van de schijf die je wil recoveren, dan kan je de recover op de image laten draaien en verschillende opties proberen. En je kan dan al gebruik maken van je schijf die weg is.
 
Het gaat dus om een FAT partitie. Ik ga je tips volgen en opnieuw proberen!

Ik ben van plan om de hele schijf te formatteren en WinXP opnieuw te installeren zodra de datarecovery geslaagd is. Is het dan raadzaam om er NTFS van te maken?
 
Ja NTFS is veel beter qua bestandsstructuur op de schijf.
Ook voor een recovery, staat ook heel goed beschreven op de website van GDB.
Mijn advies is, maak een image met GDB bewaar die op een externe schijf, daarna kan je dan alle partities verwijderen op je computer en XP in NTFS installeren.

Op de gemaakte image kan je dan GDB loslaten met alle verschillende mogelijkheden.
Als je XP op de computer staat kan je best de image-bestand op je computer plaatsen ipv externe schijf. Omdat een recovery enorm veel disk I/O vergt. Als dat allemaal over een USB poort moet lopen verlies je enorm veel tijd en de recovery gaat zéér lang draaien.

En je kan GBD for FAT laten draaien op je NTFS XP, want je image-bestand is in FAT formaat (inside)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan