Corrupte bestanden na verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plan-1130

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Berichten
47
Hallo,

Dit is een vrij ingewikkeld probleem, en k ben op het net niet nog iemand tegen gekomen met het zelfde probleem, dus dat zegt al wat... :p

Telkens als ik een bestand handmatig verplaats, of een programma dat doet (bijvoorbeeld een archiveerder zoals WinZIP, van Temp naar doelmap bijvoorbeeld, met het uitpakken van bestanden...) dan lijkt in eerste instantie het bestand verplaatst, maar het bestand is ontoegankelijk. Met Unlocker van Cedrick Collomb word geen blokkerend proces gevonden, en hij kan hem wel verwijderen (dan verschijnt hij niet in de Prullenbak), maar als het om een map gaat, kan Unlocker ook niets doen.
Dit geld alleen voor verplaatsen op 1 en dezelfde partitie.

Even wat technische informatie: het is een NTFS partitie, comprimeren staat aan, heb een optie Coderen en de contextmenuutjes van elk bestand (schijnt niet standaard te zijn)... Heb alle services (real-time virus/spyware scanners) al eens uitgeschakeld die bestanden in de gaten houden... Ben ten einde raad.

Alvast heel hartelijk dank als iemand met de oplossing komt, of er moeite voor doet natuurlijk. :)

Sander
 
Heeft echt niemand een idee? Deze thread raakt zo in de vergetelheid...
 
Heb je al een schijfcontrole uitgevoerd, met alle twee de opties aangevinkt? Dus bestandscontrole én opsporen beschadigde sectoren en indien mogelijk repareren?
Die schijfcontrole begint dan pas na een herstart van je PC.( We moeten ergens beginnen...)
 
Ik heb dat al eens eerder gedaan, en hij heeft alle bestandsindexen veranderd (duurde iets meer dan een uur ) en daarmee begon het allemaal.
Toen nog een keer uitgevoerd, weer alle bestandsindexen veranderd, en toen draaide windows weer, maar hij heeft blijkbaar nog steeds moeite met de bestandsindexen.
Bij het verplaatsen van de bestanden verander je de bytes op de schijf niet, alleen de bestandsindexen.

Ik heb de eerste chkdsk uitgevoerd nadat er een probleem was met de driver SPTD.sys, die mee kwam met daemon-tools. Ik moest Daemon Tools opnieuw installeren omdat ik een upgrade had uitgevoerd op mijn XP-systeempje, en dus sptd.sys niet meer werd geladen. Het ging dus mis sinds de installatie van sptd.sys... Die is op het moment niet geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan