corrupte bestanden op te sporen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

serve.aarts

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Gisteren plaatste ik dit bericht op een andere plek van deze helpsite: "De meeste backupprogramma's kunnen niet zonder meer rechtstreeks naar een cd-rom of dvd schrijven, omdat ze zelf de CD-branders niet aan kunnen sturen. Alleen als er software wordt gebruikt waarmee men rechtstreeks naar een cd-rom of dvd kan schrijven (zoals DirectCD van Adaptec) kan het back-upprogramma hiervan soms gebruikmaken.
Naar mijn mening is "DirectCD" nergens meer te downloaden. Wie weet welke downloadbare software een vergelijkbare functionaliteit heeft?".
Ik ontving daarop enkele nuttige tips om mijn CDRW-s te prepareren voor de back-up, dus dat lukte toen prima.

Maar vervolgens loop ik tijdens mijn eigenlijke back-ups tegen een nieuw probleem aan. Zowel het programma "Second Copy" als "Cobian BackUp 8" starten voortvarend maar lopen vast bij het bereiken van één bepaalde directory. Mijn indruk is dus dat dié ene directory corrupte bestanden bevat die beide programma's niet kunnen verteren. Bestaat er een software-routine die de betrokken directory daarop kan onderzoeken? Of heeft iemand wellicht andere suggesties?

Denk dat het niet met corrupte files te maken heeft, maar met de registerbestanden, zoals de NTUSER.dat, in de accountmap, ook een onderdeel van het register, en in de map windows\system32\config, tevens een onderdeel van het register.

Je zult dan backupsoftware moeten gebruiken, die wel toegang heeft tot die bestanden.

Denk dat het niet met corrupte files te maken heeft, maar met de registerbestanden, zoals de NTUSER.dat, in de accountmap, ook een onderdeel van het register, en in de map windows\system32\config, tevens een onderdeel van het register.

Je zult dan backupsoftware moeten gebruiken, die wel toegang heeft tot die bestanden.

Hoi, dank voor je snelle reactie, maar dit is toch hogere wiskunde voor deze betrekkelijke digibeet. Kan je iets duidelijker zijn? Heeft het iets te maken met gebruikersrechten op mijn PC of heb ik je totaal verkeerd begrepen?

Ja, het gaat over de bestanden, die tesamen het register vormen, die kun je niet zondermeer kopieëren, die "bestaan" niet, volgens windows, dat komt, omdat ze in het geheugen zijn geladen.

Systeemherstel kan dat wel, als je b.v. een herstelpunt aanmaakt, maar ook de backup van windows zelf kan dat, en ook diverse image makers, zoals Ghost, van Symantec, of TrueImage van Acronis kunnen dat.

Hier staan een aantal gratis progjes, misschien heb je er wat aan.

Thanks!

Ja, het gaat over de bestanden, die tesamen het register vormen, die kun je niet zondermeer kopieëren, die "bestaan" niet, volgens windows, dat komt, omdat ze in het geheugen zijn geladen.

Systeemherstel kan dat wel, als je b.v. een herstelpunt aanmaakt, maar ook de backup van windows zelf kan dat, en ook diverse image makers, zoals Ghost, van Symantec, of TrueImage van Acronis kunnen dat.

Hier staan een aantal gratis progjes, misschien heb je er wat aan.

Hoi,

Weer een keer bedankt voor je toelichting. Klasse! We gaan ermee aan de slag.

Servé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan