Corrupte database ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveke

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Berichten
161
Hoi,

Wij hebben op het werk een access database met allerlei queries en tabellen.
De database staat op een netwerkschijf en sinds vandaag krijgen we de volgende foutmelding: "De microsoft jet-database-engine heeft het proces gestopt ...... "
Hoe komt dit????
Wij hebben de mogelijkheid om een zogenaamde "Restore data" aan te vragen waardoor de database van enkele dagen geleden (toen die nog wel werkte) terug te plaatsen.
Maar ook hier krijgen we dezelfde foutmelding.
Iemand raad?
Alvast bedankt
 
m.i. in ieder geval 2 mogelijkheden:

1. 't ding is corrupt geraakt en dient te worden gerepareerd (al weet ik zo 1,2,3 niet hoe dat moet), maar er is nog een andere, mogelijk veel meer voor de hand liggende mogelijke oorzaak :
2. een of andere grapjas heeft 'm "read only gemaakt". Kijk derhalve eens naar de eigenschappen van de DB.......

en verder tientallen pagina's met leesvoer. (26.200 om precies te zijn ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik gok op de 2° mogelijkheid van 'Pasja'
 
Noop

Zeker niet Read Only.
En dan zou ik hem toch nog kunnen openen.
 
Nou, zeg niet te snel "nee", want Microsoft software blijft "heel bijzondere" software en zeker als de DB binnen een netwerk draait, (waar ik dus 0,0 verstand van heb) sluit ik niet uit dat ook bij een poging tot openen en mogelijk naar of van de DB geschreven moet worden.................
 
Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeert alle objecten uit de DB te importeren in een nieuwe DB? Dit lost in veel gevallen de problemen op.


Grtz,
 
dat hebben we geprobeerd ja maar zonder resultaat.

Maar het probleem is ondertussen opgelost.

Er is een restore gebeurd (backup van enkele dagen voordien is teruggeplaats) zodat we niet al te veel schade hebben

Bedankt voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan