Corrupte download files van gerenomeerde bedrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb een nieuw windows XP systeem geinstalleerd en dat met de
Microsoft site up-to-date gebracht - incl SP2. Nu heb ik ook een aantal
drivers en programma's nodig om het systeem netjes aan de praat te
krijgen Denk aan Adobe Reader en CyberDvD maar ook WinZip en WinRar
en de laatste drivers van Nvidia en noem maar op
Nu komt het punt dat de meeste software welke ik na het downloaden wil gebruiken
corrupt is....Dat wil zeggen WinZip geeft een CRC error boodschap of tijdens installatie
stopt de software ( AdobeReader) met een boodschap missing link etc etc..

Nu dacht ik eerst even online op virussen en trojans laten scannen:
met: Housecall: http://housecall.antivirus.com/house...tart_frame.asp
Hier krijg ik een installatie fout tijdens het downloaden van de engine..

Toen Panda: http://www.pandasoftware.com/actives..._principal.htm
gebruikt nu ik toch bezig ben en hier krijg ik een programma fout en
wil niet starten -

Als ik op mijn oude systeem welke aan dezelfde ADSL lijn hangt
de voorgaand links probeer lukt het allemaal wel.... Enige raad over
wat er aan de hand zou kunnen zijn? met vriendelijke groet, Peter

Het zou of met de drivers van je netwerk kaart te maken kunnen hebben of met de snelheid waar hij op staat ingesteld, als hij op 'Auto' staat probeer hem dan eens handmatig op 100 Mbit te zetten of probeer de 10 Mbit eens, het is in ieder geval iets met je netwerk kaart waardoor het corrupt binnenkomt, ook zou het aan je patchkabel kunnen liggen maar je moet het in die richting zoeken.

Corrupte files

Ik heb geen Netwerkkaart - Het moederboard is een Asus A8N-SLI waarop een netwerking
controller zit van NVIDIA nForce Newtwork Controller - Ik heb onder de eigenschappen
van deze netwerk controller gekeken en daar staan een aantal eigenschappen als checksum offload en flow control, IEE802.1P support en nog een stuk of twintig kreten die mij niet zoveel zeggen - er is er een die heet speed/ duplex settings en deze staat op Full autonegotiation maar daar zijn ook vele andere opties welke je aan kan klikken
zoals autonegotiation for 1000 FD , 100 FD, 10 HD , 10 FD en ook Force met een zelfde rijtje...1000 HD -- etc Bedoel je dat ik hier iest moet kiezen misschien ?

Corrupte files en weigeren van HouseCall online virus checker

Ik heb ondertussen de speed parameter van de NVidia Controller maar eens op een
ander nummer geprobeerd zonder te begrijpen wat het betekend ... gekozen voor
autonegotiated for 100 FD -- Dit omdat je een 100 Mbit noemde en 100Fd de eerste in de rij is na de 1000 FD Hierna komt dan 100 HD etc.. en dan een zelfde rijtje met Force naar
100Fd, 100 HD etc etc.. Nu dan eerst geprobeerd met deze 100 FD en de HouseCall site opnieuw geladen en wel zonder problemen!!! Dank U, dank U en wat zal ik nu doen?
Laten staan of is HD of Force of iets anders beter? In ieder geval je antwoord was een schot in de roos... geen virus of ander gespuis slechts mallware. Bedankt zover voor deze exellente aanwijzing. met vriendelijke groet, Peter

:) Tja die 100 FD en 100 HD die slaan op 100 Mbit Full Duplex en 100 Mbit Half Duplex, je moet zowieso de Full Duplex hebben dus de FD keuze, maar door hem van automatisch af te zetten en een vaste snelheid te kiezen wordt er door de Netwerk'kaart' / 'controller' in ieder geval niet spontaan geswitched van snelheid, ik zelf zou verwachten dat hij op 10 FD moet staan aangezien sommige (oude) ADSL modems een 10 Mbit uitgangs snelheid hebben, maar als hij nu op 100 FD staat en je hebt het idee dat hij het goed doet dan zou ik hem hier op laten staan.

Corrupte files door Netwerk kaart

Aan de hand van jouw bericht zou ik zeggen dat de Force situatie dus beter zou
moeten zijn. Ik kan hem dus beter van de autonegotiated naar force zetten
en dan de snelheid 1000 of 100 FD - Ik heb een Alcatel - Speedtouch 510 ADSL modem
nu een jaar of drie in gebruik - lijkt me een modern modem? of is dit ook al achterhaald?
Groet, Peter

Die alcatel 510 is een modem met een 100 Mbit uitgang dus dat is prima, dus de 100 FD optie zou goed moeten werken, die 1000 optie betekent 1 Giga bit, das lekker snel maar zo'n snelle internet verbinding bestaat nog niet voor particulieren :p dus daar moet tie zowieso niet op staan.

Corrupte file met autonegotiated

Ik heb nu de netwerk controller op Force to 100 FD gezet en daarna apply aangeklikt
Het systeem klapte met een zwart scherm en kortsluiting-geluid naar de uitstand
Na het opnieuw opstarten werden de Raid schijven niet herkend en het O.S. niet
gestart, een reset hiekp ook niet. Volledig uitgezet en even gewacht en daarna
gestart, waarna het systeem een 10-tal minuten bezig was te herstellen incluis
boodschappen naar MicroSoft dat er een zware systeem storing was opgetreden.
Ondanks deze wel zeer vreemde overgang naar een andere snelheid ben ik nu de
test versie van CyberDvD aan het laden - dit zijn 5 bestanden van 20Mb welke
als de download voltooid is gezamelijk de speler vormen. Deze software nooit werkende
kunnen krijgen maar als dit lukt - (geen corrupte files ) laat ik de netwerk controller
op 100FD staan en beschouw de boel als opgelost.. met vriendelijke groet en dank voor
alle hulp - ik had er nooit achtergekomen wat de oorzaak mogelijk geweest zou zijn.

Ps De test met het downloaden is geslaagd.

Nog niet over en huiver..corrupte files revised

Helaas de ellende is niet over .. het was een keer goed gegaan maar daarna een en
al fouten en uitval van het systeem - kaart stond op 100 FD forced.

Ik heb alles uit het systeem gehaald en op een ander systeem met dezelfde ADSL
aansluiting ook files binnen gehaald op het zelfde moment ... deze waren altijd goed.
Het gaat om grote files van Nvidia, DirectX en CyberlinkDvd dus zo'n 40Mb per stuk.

Wat blijkt om een lang verhaal kort te maken Het ASUS moederbord A8N-SLI wat ik gebruik komt met drivers van NVIDIA voor de bus, datastorage (raid), de LAN, audio en ook een firewall met netwerk management. Dus de hardware van ASUS en de software van Nvidia zal ik maar zeggen - Als je nu de firewall en de netwerk management software verwijdert dan zijn alle CRC download problemen opgelost.... files zijn niet meer corrupt!

Niet dat ik zo verstandig ben maar nadat ik me aangemeld had op de ASUS site in het Forum bleken deze drivers van Nvidia de boosdoeners.. Heb het natuurlijk direct geprobeert en kan nu echt zeggen het downloaden nu
lukt op grote snelheden en hele grote bestanden mits je NIET de drivers en de firewall van Nvidia gebruikt.. Hopelijk heeft u met dit commentaar weer een oplossing voorhanden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan