Corrupte explorer.exe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Af en toe krijg ik de volgende melding m.b.t. explorer.exe
in Windows Xp-Pro

Zie bijlage (jpg)

Bijlagen

• explorer.jpg
    explorer.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 88
Define 'af en toe'...

Windows is wel gekend om zijn labiele systemen, maar normaal gezien krijg je die foutmelding toch niet te veel voor...

Probeer anders een windowsupdate, en zorg dat je pc up-to-date is...

Al eens op virussen en spyware gescand?
(Standaardvraagje, maar vaak o-zo efficient)

James:)

TIP: Als iemand je die file heeft gezonden, haal je e-mail daar dan ff weg. (SPAM-bots e.d.)

Het kan ook zijn dat het gewoon niet gevonden wordt.
Plaats anders een hijack-this log op www.antispywareoffensief.nl .
Lees eerst dit

Hijackthis reeds ingestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.
File explorer.exe nog niet ontvangen.

Ik vraag mezelf ook sterk af of je dat bestand zomaar kunt inplanten vanuit een anders systeem. Let ook op dat je actieve processen niet kan vervangen.

Inderdaad, die explorer.exe kan je niet zomaar vervangen door een van 'n andere WindowsXP-Pro.
De file kan je alleen via veilige modus+opdrachtprompt 'vervangen', dat wel(EERST in Systeemherstel een herstelpunt gemaakt), maar vervolgens start de PC start op; komt op de desktop, maar de taakbalk, start en alle opstarticoontjes (zowel links als rechts) zijn als het ware verdwenen.
Het via veilige modus+opdrachtprompt herstellen van de oude situatie, was geen probleem. Alles weer oke.

Geplaatst door Yari02
Inderdaad, die explorer.exe kan je niet zomaar vervangen door een van 'n andere WindowsXP-Pro.
De file kan je alleen via veilige modus+opdrachtprompt 'vervangen', dat wel(EERST in Systeemherstel een herstelpunt gemaakt), maar vervolgens start de PC start op; komt op de desktop, maar de taakbalk, start en alle opstarticoontjes (zowel links als rechts) zijn als het ware verdwenen.
Het via veilige modus+opdrachtprompt herstellen van de oude situatie, was geen probleem. Alles weer oke.

Alléén veilige modus? Runt die dan explorer niet mss?
'T is in dos te doen hoor, en trouwens, zo perfect lukt dat niet direct denk ik. Als je een verschillende versie hebt door o.a. updates kan alles compleet in het honderd lopen

Dan stel ik voor dat je probleem ook in dat topic wordt opglost....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan