Corrupte partitie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chapster

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
100
Ik had wat problemen met mijn harde schijf, deze was niet gepartioneerd, nu wou ik de huidige partitie weggooien en 2 nieuwe parties aanmaken met partion magic 7, nu liep deze halverwege vast en zit ik nu met een corrupte partitie die ik niet kan verwijderen :8-0:
Is er iets van een programma die ik vanaf een floppy kan booten en de corrupte partitie kan verwijderen?
 
De opstartdiskettes van PM doen het leuk (die je hebt gemaakt bij installatie)
 
Tooltje downloaden vanaf de site van de fabrikant, hiermee kun je de schijf "low level" formatteren, je bent dan ALLES!!! kwijt.

Verplaatst naar juiste sectie.
 
Geplaatst door Tiborv
Tooltje downloaden vanaf de site van de fabrikant, hiermee kun je de schijf "low level" formatteren, je bent dan ALLES!!! kwijt.

Verplaatst naar juiste sectie.
Ik heb dacht ik wel eens gelezen dat een low level format maar 1 x gedaan kan/mag worden en dat dat bij veel schijven bij de fabriek al is gedaan.
 
Moderne schijven worden door de fabrikant geformateerd op low level en de gebruiker hoeft dat nooit te doen. Het is onnodig en riskant. De gewone format is meer dan genoeg.
 
riskant is het zeker niet, daar heeft die fabrikant het tooltje speciaal voor gemaakt. Uiteraard wel het tooltje van de juiste fabrikant gebruiken! Vroeger met oude MFM-schijven was het riskant, tegenwoordig echt niet meer.

Als de partitietabellen gaar zijn kun je m.b.v. een dergelijk tooltje de schijf helemaal schoon krijgen en daarna opnieuw partitioneren en formatteren, geen enkel probleem.
 
Is dat een echte low level format of enkel een zero-fill format met zo'n tooltje?
 
Bij de maxter site kan je ook een tool halen waarmee je een low level format kan geven.

Deze handeling mag je meerdere malen herhalen , het kan absoluut geen kwaad het is juist goed om de schijf weer eens te voorzien van een nieuw asfalt laagje bij wijze van spreken.

groetjes speedtouch
 
De opstartdiskettes van Partition Magic lukte het dus niet mee, want op het moment dat ik apply changes aanklik deed ie dus niks omdat die partitie gaar was.
Uiteindelijk heb ik hem weg kunnen gooien met de goeie ouwe Fdisk :cool:
Maar wil nu opnieuw Windows XP installeren en hij loopt toch wel een beetje vast dus mijn schijf is niet helemaal tof, ik ga even kijken bij de fabrikant (Western Digital)
Bedankt tot dusver :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan