Corrupted/ ongeldige bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabeimanteka

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2014
ik was zojuist bezig in notepad++ mn code aan het coderen
en tijdens het opslaan neem ik aan was mijn pc gecrashed
het was een .css bestand die nu allemaal NULNULNUNUL bytes aangeeft

is er een mogelijkheid om dit terug te krijgen als tekst?

Probeer eens gewiste bestanden te vinden met Recuva. Installeer Recuva niet. Geef Recuva eerst een eenvoudige opdracht en ga naar het dan bij de resultaten getoonde menu Geavanceerde Opties. Selecteer hier "zoeken naar niet verwijderde bestanden". Het kunnen net wat andere namen zijn. Bij de resultaten een afvinkje zetten voor het verloren bestand en Herstellen kiezen. In de regel zou je echt moeten proberen om gewiste of verloren gegevens niet te overschrijven (download Recuva naar een andere schijf of partitie of plaats de schijf meteen ergens als tweede). Dan denk ik dat Recuva, op deze manier, jou bestand weer terughaalt.

Een schijfcontrole van het bestandssysteem zou iets kunnen herstellen van corrupte bestanden. Alleen zou ik in geval van een fysieke beschadiging niet, zonder backup te maken, de oppervlakte van de schijf laten controleren én sporen of sectoren herstellen. Er is een kans dat alles dan voorgoed onleesbaar wordt.

Doe daarna ook eens een controle van de Windows beveiligde systeembestanden met de opdracht sfc /scannow

Veel van de mogelijkheden die genoemd worden in bijvoorbeeld dit artikel: http://www.wikihow.com/Repair-a-Word-Document zullen wel niet werken omdat bestanden van 0 bytes niet benaderbaar zijn. Wel zou ik proberen om het bestand in oorspronkelijk format op de commando regel te zien met cd cd.. en dir/p opdrachten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan