Corsair Vegeance Overclock.

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackjacker2

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hej Helpmij members!

Ik heb paar weken geleden een nieuwe PC gekocht,
En sinds de Corsair Vengeance best bekend staat voor zijn OC capaciteiten wou ik efe vragen of dit mogelijk is en hoe ver?

Het is de Corsair vegeance 8 gb 1600mhz (Raar genoeg zegt CPUZ 666 ong aka 1333mhz).

De rest van me build is :
Case: HaFX
Motherboard: Asus p8z77-v
CPU: 3570K
GPU: MSI R7950
PSU: Coolermaster GX 750

Tijdelijk heb ik nog geen ventilators in me hafX vervangen, nor toegevoegd, Maar ben het wel van plan (Gwn ter informatie van me current airflow)

Het is me eerste Ram OC, dus ik wou wat raad :)

Alvast bedankt voor je tijd!
Best regards,
Blackjacker.

ik heb het zelfde Het is de Corsair vegeance 8 gb 1600mhz (Raar genoeg zegt CPUZ 666 ong aka 1333mhz)
Ik denk zelf dat mijn moederboard niet meer dan 1333 kan hebben ;S

Moet je handmatig overclocken en op 800Mhz (1600Mhz DDR) zetten.

Mijn moederbord is vrij recent, en is ook vrij op het hogere mid end denk ik, Dus dat zo wel moete lukken volgens mij,

Mijn Intel zegt dat hij ook 1600 aan zo kunnen : http://ark.intel.com/products/65520/Intel-Core-i5-3570K-Processor-(6M-Cache-up-to-3_80-GHz)

Ik denk Corsair het express doet?

EDIT: zie net je post Paranoid,

Hoe weet je wanneer je RAM te warm word?
Hoe weet je wanneer je hem te einde heb aka stress tester?

En ik had gehoord je de timers ook moet veranderen voor betere snelheden te hebben? Niet aleen mhz.

Laatst bewerkt:
Je moet naar je mobo kijken wat voor geheugen er in kan.
De Vengeance heeft een XMP profiel.

Kijk even in je bios of je mobo XMP ondersteund, zoja => op XMP zetten en je geheugen is automatisch goed ingesteld / 1600.
En nee corsair doet dit niet expres

Corsair doet het niet met opzet, bijna altijd moet je het geheugen handmatig clocken wanneer je hoger dan 1333Mhz gaat.

Warmte kun je zelf voelen, even met je vinger het geheugen aanraken. Ik heb geheugen zonder heatspreaders, en raak gewoon het chipje aan. Jij hebt heatspreaders, dus alleen maar veiliger.
Testen, mwa, je kan Memtest 86 proberen. Heb heel toevallig mijn RAM laatst overclocked van 800Mhz naar 1066Mhz, Memtest kwam er foutloos uit maar hij crashte bij Battlefield 3. Beetje uitproberen dus.

Timings kan je losser zetten wil je hoger klokken, maar je kan de timings ook krapper zetten voor meer snelheid. Dus bijv. CL7-7-7-18 naar CL6-6-6-18.
Kwa voltage kunnen ze best wat hebben, wanneer de warmte maar oké blijft. 1.7-1.8 Volt kan DDR3 best hebben. Heb mijn DDR2 nu op 2.13 volt staan ipv. 1.8 volt.

Dus ik kan gwn bios, 1600 en normaal moet die gwn stabiel werken (nadat de temprature miss wat oploopt)

Is er veel kans dat je RAM kapot gaat hierdoor/leven erg verkort?

En nog de vraag hierboven als iemand nog wat vrije tijd heeft ^ :)

Als er 1600Mhz op staat, runt het dat. Verder verkort het de levensduur niet noemenswaardig.

Ik heb het nu verhoogt,
Hoe weet ik of dit nu wel goed is? aka tempratuur, kan hij het wel aan etc etc etc.

Temperatuur is eigenlijk nooit een probleem, en of het goed is? Als ie vastloopt niet, loopt ie niet vast? Missie geslaagd.

eh je hoeft helemaal niks te overklokken gewoon doen wat mukkel zegt
XMP modus inschakelen en klaar je geheugen draait op 1600mhz

XMP modus kun je inschakkelen in je bios dit geheugen ondersteund het ik heb het zelf ook...

in advanced modus kun je em vinden onder AI Tweaker daar kan je de AI Overclock Tuner aanpassen zet deze dan in X.M.P modus

Laatst bewerkt:
Ik heb het gevonden,
echter die zou mijn CPU ook op default zette, wanneer die OCd is naar 4.2 ghz (Wrm niet meer dan 4.2? Omdat het met de stock koeler is, Btw ik heb die geprimed 15 min, max was 84 dus gaat goed :) )
En hem op default trg zette wou ik natuurlijk niet :)

Ach jah, ik heb hem nu gwn op 1600 en de rest auto staan, alles ziet normaal te werke, dus ik laat hem gwn zo maar staan denk ik?
Heb gedacht de timers etc verder te proberen OCen en miss zelfs meer mhz, maar ik heb gehoord het weinig verschil geeft, en tja moeilijk na te kijke of hij niet te warm word ^^

Bedankt iedereen die holp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan