Could not find Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikacota

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Berichten
109
Hallo,

Ik ben een beetje mijn schoonvader aan het helpen met zijn pc'tje waar hijzelf niet meer aanuitkomt.

De situatie:

Hij heeft een nieuwe computer gekocht bij een vriend die werkt bij Dynabite. Hij heeft hier een stuk minder voor hoeven te betalen. Al vanaf het begin werkte de pc niet naar behoren en startte hij soms niet op. ( de melding die werd gegeven weet ik niet )
Pc naar die Dynabite gebracht en zij hebben er naar gekeken.
Pc zou werken maar bleek niet het geval te zijn. Aangezien de relatie tussen die vriend niet goed meer is is het niet mogelijk de pc naar de winkel te brengen.

Het probleem:

Wanneer men de pc opstart krijg je de normale bios-beebs en lijkt hij op te starten. Echter krijg je dan een scherm waarin komt te staan: Could not find bios.
Dan start hij een stukje door en krijg je een scherm of je wilt beginnen met herstellen (druk op F10) Wanneer je dit doet probeert hij een file te halen van de hardeschijf om Windows te herstellen ( denk ik ) edit: dan krijg je de melding dat hij deze file niet kan vinden . Wanneer je hier niet op drukt dan komt de pc in een loop terrecht waarin hij weer opnieuw opstart en hetzelfde opnieuw begint.


Ik heb nu geen specificaties van de computer alleen weet ik dat het moederbord een MSI K8T Neo is.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem??

Mvg, Tom
 
Laatst bewerkt:
Weet je ZEKER daat er staat Could not find BIOS en niet Could not find BOOT enz.
 
Sorry, maar dat zegt mij niets en kan er ook echt helemaal niets over vinden als die melding inderdaad klopt:eek:

EDIT:
Al geprobeerd om gewoon vanaf de Windows cd op te starten??
 
Laatst bewerkt:
The message "BIOS not installed" will show on screen if no HDD is connected to the connector controllered by Promise chip.
You can disable P20378 S.ATA Controller in BIOS Setup-> Integrated peripherals->OnBoard PCI Controller, then the message will disappear
.

Even je bios instelling wijzigen zal het probleem verhelpen.:thumb:
 
@ Mrmusic
Nee nog niet geprobeerd. Zal dinsdag worden eer dat ik daar tijd voor heb en zal dat dan ook wel proberen

@ SJJ
Dus naar bios gaan.. dan Integrated peripherals en dan naar OnBoard PCI Controller en dan Disable doen....? Kan nog niet zeggen of ik in de bios kan maar ga er wel vanuit..

Ik heb dinsdag pas de mogelijkheid dit te gaan proberen maar zal nog laten weten of het allemaal gelukt is! Bedankt voor de informatie!!

Mvg, Tom
 
Als die normaal opstart moet je ook in de bios kunnen komen.
 
Mocht je het niet hebben begrepen, ik kom dus niet in Windows!
Begin van de opstartprocedure is gewoon normaal tot zwart scherm met de melding.
 
The message "BIOS not installed" will show on screen if no HDD is connected to the connector controllered by Promise chip.
You can disable P20378 S.ATA Controller in BIOS Setup-> Integrated peripherals->OnBoard PCI Controller, then the message will disappear.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dan zou ik de bios instelling eens veranderen zoals boven is beschreven.
 
Laatst bewerkt:
toch vind ik het vreemd of de relatie wel of niet goed is garantie heeft hij gewoon recht op
dat wilde ik even bij vermelden.
 
Ik ben in de bios gekomen en ben bij Onboard PCI Controller gekomen.
Als ik hierin ga krijg ik de volgende dingen die ik kan aanpassen:

LAN Controller ENABLED
1394 Controller ENABLED
P20378 S.ATA Controller SATA
Ac '97 Audio DISABLED

Ik weet nu niet welke ik op DISABLED moet zetten...

Graag reactie hierop,

Mvg, Tom
 
The message "BIOS not installed" will show on screen if no HDD is connected to the connector controllered by Promise chip.
You can disable P20378 S.ATA Controller in BIOS Setup-> Integrated peripherals->OnBoard PCI Controller, then the message will disappear.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dan zou ik de bios instelling eens veranderen zoals boven is beschreven.


Dit staat dus boven beschreven : disable P20378 S.ATA Controller in BIOS Setup
 
Ik heb de S.ATA controller disabled.. Nu krijg ik de melding niet meer maar hij start niet door.
Als hij verder is dan reboot hij gewoon en kan ik erna kiezen uit Veilig opstarten, opstarten in laatste bekende juiste configuratie en Normaal opstarten. Hij werkt helaas nog steeds niet. Is er misschien nog een oplossing voor dit probleem? Ik heb nog geen kans gehad de Windows CD te proberen. Is er buiten dit nog een andere mogelijke oplossing??

Mvg Tom
 
Vermoedelijk is je windows beschadigd zou eens even proberen of je hem via de cdrom nog kunt opstarten anders een nieuwe installatie.
 
Er staat geen enkele data op die behouden hoeft te worden.. is het dan windows cd erin..
Reboot vanaf cd-rom (F8 was het tog?) en installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan