• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Count If >today

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionvdh

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Ik heb een korte vraag,

Ik wil uit een kolom het aantal data weten dat na vandaag liggen (dus alle toekomstige data). Ik had hiervoor de formule:

=COUNTIF(B:B,">TODAY()")

maar dit werkt niet! Hij telt nu echter gewoon alle data (het criterium werkt niet). Ook telt hij de kop van de kolom mee.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

hersenbrekertje.... :D

dat zeg ik ja... =AANTAL.ALS(B:B;">="&VANDAAG())

of zo u wilt

=COUNTIF(B:B,">" & TODAY())

dat komt omdat excel =vandaag() interpreteert als FUNCTIE en niet als variabele. Je hebt dus in ieder geval de haakjes () nodig achter vandaag.
Je moet vervolgens de variabele in de formule isoleren. Haal hem uit de search-string, met een & teken, dan gaat het goed

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de formule en de uitleg!

Dit werkt inderdaad een stuk beter.
Ik heb alleen nog het probleem dat het alleen lijkt te werken als ik de data via de engelse methode invoer. Ik wil echter 30 dec 2008 invoeren als 30-12-08. en niet als 12/30/08
Ik heb via celeigenschappen wel al de datum invoer op "dutch" gezet, maar dit lijkt hij niet goed te pakken.

Voor de duidelijkheid: zie bijlage.

Alvast weer heel erg bedankt!

Bijlagen

Zie bijlage, al begrijp ik niet echt wat de moeilijkheid is.

Geef de datums in zoals altijd en dan komt het wel goed.

Wigi

Bijlagen

bedankt!

Ik kwam erachter dat de 'standaard instellingen' van mijn computer op engels stonden... dit zorgde ervoor dat mijn datum instellingen steeds weer terug wijzigde. Heel irritant en ik kan het zo niet verklaren maar het is nu wel opgelost.

Groeten,
Marion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan