count

Status
Niet open voor verdere reacties.

dralex

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Ik wil dat als ik in mijn formulier een categorie selecteer dat in veld aantal de aantal records plaats die deze categorie heeft (automatisch). wie weet raad

Ik ga er vanuit dat je de categorie selecteert op basis van een keuzelijst (met invoervak). In de Rijbron daarvan kun je een extra veld [Aantal] opnemen dat de records van die categorie telt. Vervolgens maak je een tekstveld op je formulier die naar de betreffende kolom van de keuzelijst verwijst. Als Besturingselementbron van dat tekstveld maak je de formule: =cboCat.Column(#) . Het hekje vervang je door het kolomnummer -1 (de functie beschouwt de eerste kolom als 0).

de keuzelijst haal ik uit tabel categorie_auto kan hier wel een veld bij voegen maar hoe krijg ik de aantallen erbij?

In je tabel categorie_auto zit elk record uiteraard maar één keer. Dus tellen heeft niet zoveel zin. Ik neem aan, dat je de categorieën wilt tellen die in een bepaalde tabel gebruikt zijn. En daarvoor moet je die tabel toevoegen aan de rijbron van je keuzelijst, en met de knop Totalen dan het aantal records tellen.

Welk formulier?

is dit mogelijk met vba? en kan ik ook op fomulier aantal nog te doen automatisch laten berekenen?

Waarom heb je een suformulier dat op dezelfde bron (tabel [t_Status_auto]) is gebaseerd als het hoofdformulier? Dat lijkt mij nogal overbodig; bovendien maak je elke formule verwijzing extra lastig, omdat je niet meer zomaar naar een object op het formulier kunt verwijzen, maar de volledige naam (hoofdformulier+subformulier) moet gebruiken. Je werkt jezelf dus behoorlijk in de nesten met zo'n constructie!
Verder heb ik geen idee wat je nu wilt tellen.....

wat ik eigenlijk probeer te maken is een status overzicht.
zoals in tabel t_status.
Dit probeer ik in een formulier te krijgen.

Het formulier wil ik als volgt hebben.
Je moet eerst een release en oplevering selecteren
Vervolgens krijg je een overzicht hier kan je categorieen toevoegen. aantal (aantal ftg_id's) wil ik graag automatisch ingevuld hebben (zie query qStatus_Auto_test)
vervolgens moet je zelf aangeven hoeveel ftg_id je al hebt uitgevoerd. Nog te doen wordt aan de hand van "aantal" en "gedaan" automatisch berekend. zo kunnen we goed zien wat er nog gedaan moet worden.

het lijkt erop dat ik het op heb gelost door een dlookup

toch nog BEDANKT voor je inspanning nog 1 vraag open

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan