Goedenavond,
Ik zit met een probleemje, ik heb een code voor een Countdown timer gemaakt zie hieronder:
Het enige wat niet goed gaat is dat de tijd bij het aftellen bij 48 seconden blijft hangen voor 2 seconden.
Ik zie dan 2 seconden lang 14: 48 en daarna springt hij wel naar 14:47, hetzelfde met 14:35 en verder naar beneden. Dit is erg vreemd, weet iemand waar dat door komt?
De Timer.Interval staat op 100
Als er meer info nodig is wil ik dat graag geven, tevens is het idee nog om miliseconden toe te voegen zoals dit: 14:59:99. Misschien is er wel een veeeeel makkelijkere code om af te tellen van 15 minuten naar 0 in het formaat 00:00:00 (MM:SS:SS) :d
Om het beter te begrijpen heb ik een zip bestand met de exe erin toegevoegd (de Break knop gebruik ik om te testen)
Alvast hartelijk dank voor de gedane moeite!:thumb:
*Let op: de progressbar heb ik zelf gemaakt en het is een plaatje wat van een width van 0 naar 164 gaat*
Ik zit met een probleemje, ik heb een code voor een Countdown timer gemaakt zie hieronder:
Code:
Dim Time As Integer
'Knop voor 15 minuten countdown timer.
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Time = 0
Label1.Text = 9000
PictureBox2.Width += Time
Timer1.Enabled = True
End Sub
'Timer 15 minuten.
Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
Time = Time + 1
PictureBox2.Width = 164 / 900 * Time
numberToRound = Label1.Text / 600
truncatedResult = (Fix(numberToRound))
Label2.Text = truncatedResult
numberToRound = Label1.Text / 10
truncatedResult3 = (Fix(numberToRound))
Label3.Text = truncatedResult3 - (truncatedResult * 60)
If Time = 900 Then
Timer1.Enabled = False
MsgBox("Test!", 4096 + 48, "Test")
End If
End Sub
Het enige wat niet goed gaat is dat de tijd bij het aftellen bij 48 seconden blijft hangen voor 2 seconden.
Ik zie dan 2 seconden lang 14: 48 en daarna springt hij wel naar 14:47, hetzelfde met 14:35 en verder naar beneden. Dit is erg vreemd, weet iemand waar dat door komt?
De Timer.Interval staat op 100
Als er meer info nodig is wil ik dat graag geven, tevens is het idee nog om miliseconden toe te voegen zoals dit: 14:59:99. Misschien is er wel een veeeeel makkelijkere code om af te tellen van 15 minuten naar 0 in het formaat 00:00:00 (MM:SS:SS) :d
Om het beter te begrijpen heb ik een zip bestand met de exe erin toegevoegd (de Break knop gebruik ik om te testen)
Alvast hartelijk dank voor de gedane moeite!:thumb:
*Let op: de progressbar heb ik zelf gemaakt en het is een plaatje wat van een width van 0 naar 164 gaat*