Het is een textbased ('oorlogs')spel. Je hebt 3 soorten recources : goud, ijzer en kool. Hiermee kun je je leger opbouwen.
Het principe van het klokje is dat 1 'tick' 3 minuten duurt. Als het klokje 0 bereikt (De 3 minuten voorbij zijn) worden er acties uitgevoert Zoals :
- Je goud, ijzer en kool wordt vermeerderd
- Je score wordt herberekent a.d.h.v. je recources, legers, ...
Het is volgens mij belangrijk dat het klokje bij iedereen gelijk moet lopen omdat :
- Bv. Als je iemand aanvalt dan staat er bijvoorbeeld : "De aanval duurt 6 ticks" (1 tick = 3 minuten) Het klokje moet dus 6 keer op 0 komen voordat de speler effectief aanvalt. (of de aanval duurt 6*3 = 18 minuten)
Het probleem is dat je met 2 man 1 persoon kan aanvallen. Dus laten we zeggen dat ik en mijn vriend iemand aanvallen.
Bv. : Het klokje staat op 140 sec. Ik en mijn vriend voeren te samen in dat we iemand willen aanvallen. Als het klokje 0 bereikt sturen we zogezegt onze legers naar die persoon. Een aanval duurt 6 ticks dus er komt op het scherm nog 6 ticks te gaan tot je legers zijn aangekomen bij de vijand. Dit staat op mijn en men vriend zijn scherm dan.
- Als je nu het zelfde voorbeeld neemt en het klokje staat op 10 sec. en ik besloot iemand aan te vallen. Ok, ik zeg tegen mijn vriend val die persoon aan en we sturen allebei onze legers. Als de klokjes nu niet gelijk staan en mijn vriend zijn klokje staat bijvoorbeeld op 170 ofzo en het mijne op 10.
Mijn legers worden dan over 10 seconden gezonden(want dan staat het klokje op 0) en er staat dan 18 minuten tot aanval. Maar bij mijn vriend duurt het nog 170 sec. eerdat het klokje op 0 komt te staan en zijn legers verzonden zijn. Dus na 170 sec komt er pas op zijn scherm dat zijn legers onderweg zijn en dat het 18 minuten duurt voor de aanval. Onze legers komen niet te samen aan want die van mijn vriend zijn dan bijna 1 tick (=3 minuten) later.
Het moet de bedoeling zijn dat deze legers te samen aanvallen dus m.a.w. er moet op mijn en men vriend's scherm hetzelfde staan Bv. nog 6 ticks tot aanval. Als het klokje niet gelijk loopt kan er bij hem al een tick afgegaan zijn. Dit zou niet mogen omdat zijn legers dan vroeger aanvallen.
- Het principe van goud, ijzer en kool te krijgen na elke tick is dat je mijners in dienst hebt. Elke mijner levert 250 goud, iron of kool op. Dus als je Bv. als het spel start 1 mijner hebt van elk dan krijg je als het klokje op 0 springt 250 goud, 250 iron en 250 kool bij. Dit gebeurt altijd alleen als het klokje op 0 komt te staan (=als de tick voorbij is). Als je bijvoorbeeld een mijner van goud bij aankoopt dan krijg je die pas bij als het klokje weer op 0 staat. vanaf dat je die 2de mijner het krijg je als het klokje 0 is 250 goud bij (250 * 2 mijners).
- Je score wordt bepaald op basis van het geld en de legers die je hebt. Maar je legers en goud worden pas bijgegeven weer als het klokje op 0 staat. Als er dan bijvoorbeeld bij jou het klokje al op 0 is geweest en bij mij staat het bv nog op 10 dan heb jij al je geld en legers gekregen en ik nog niet. Je score is dus ook omhoog gegaan en de mijne niet. Dit is oneerlijk denk ik omdat jij al met meer legers kan aanvallen enzo dan.
- Je hebt ook een score-overzicht pagina. Deze scorepagina veranderd alleen als de 3min om zijn dus als het klokje 0 bereikt. Dan worden alle scores berekent en weergegeven in de pagina score-overzicht. In dit overzicht staat naast de score ook het aantal mijners dat een persoon bezit.
Dus het is echt noodzakelijk dat het klokje bij iedereen gelijk loopt.
Dit spel heet eigenlijk wwwar en was vroeger beschikbaarop de site wwwar.net. De maker is helaas gestopt met het spel tot spijt van iedereen. Ik ben nu dit spel een beetje aan het namaken. De maker heeft zo een klokje gemaakt maar ik weet gewoon niet hoe het werkte. Het is dus mogelijk
Zo, ik hoop dat je mijn uitleg een beetje snapt anders hoor ik het wel. Alvast bedankt voor al je reacties en tijd !