Kligham
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jan 2009
Hallo,
Ik heb een countdown timer nodig, die van 5->0 loopt. Nu heb ik dit script op het internet gevonden, maar daar moet nog wat aan gesleuteld worden. Probleem is, ik snap nog niet te veel van javascript:
Dit is het origineel script:
Dit is het mijne (hier en daar geprobeerd iets weg te nemen, maar dan werkt de timer niet meer:
Hij doet dus juist hetzelfde als het originele maar hij laat gewoon de milliseconden niet zien.
Hetgeen ik eigenlijk tracht te beogen is gewoon tellen van 5 naar 0 zonder dat het in een kaderken staat (zonder die form), alleen weet ik niet hoe eraan te foefelen zodat het blijft werken. Weet er iemand raad?
Ik heb een countdown timer nodig, die van 5->0 loopt. Nu heb ik dit script op het internet gevonden, maar daar moet nog wat aan gesleuteld worden. Probleem is, ik snap nog niet te veel van javascript:
Dit is het origineel script:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Count Down Timer</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<form name="counter"><input type="text" size="8"
name="d2"></form>
<script>
<!--
//
var milisec=0
var seconds=30
document.counter.d2.value='30'
function display(){
if (milisec<=0){
milisec=9
seconds-=1
}
if (seconds<=-1){
milisec=0
seconds+=1
}
else
milisec-=1
document.counter.d2.value=seconds+"."+milisec
setTimeout("display()",100)
}
display()
-->
</script>
</BODY>
</HTML>
Dit is het mijne (hier en daar geprobeerd iets weg te nemen, maar dan werkt de timer niet meer:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Count Down Timer</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<form name="counter"><input type="text" size="8"
name="d2"></form>
<script>
<!--
//
var milisec=0
var seconds=6
document.counter.d2.value='6'
function display(){
if (milisec<=0){
milisec=9
seconds-=1
}
if (seconds<=-1){
milisec=0
seconds+=1
}
else
milisec-=1
document.counter.d2.value=seconds
setTimeout("display()",100)
}
display()
-->
</script>
</BODY>
</HTML>
Hij doet dus juist hetzelfde als het originele maar hij laat gewoon de milliseconden niet zien.
Hetgeen ik eigenlijk tracht te beogen is gewoon tellen van 5 naar 0 zonder dat het in een kaderken staat (zonder die form), alleen weet ik niet hoe eraan te foefelen zodat het blijft werken. Weet er iemand raad?