Counter strike niet mogelijk Speedtouch 780

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin633

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
32
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een nieuw internetabonnement: kpn internet + bellen + interactieve tv (20 mbit). Hierbij hoort (de zwarte) Speedtouch 780. Sinds deze nieuwe modem krijg ik bij alles veel hogere pings dan voorheen. Ik weet niet of dit normaal is, maar google ping ik met 30ms. Unreal Tournament 3 en Counter Strike is in ieder geval veel slechter geworden. Met unreal heb ik geen lag ofzo, maar ik ping alle servers met 70ms of meer (voorheen 15 ofzo). Counterstrike is alles rond de 30ms, voorheen soms maar 5ms!.

Mijn grootste probleem is nu met Counter Strike. Ik krijg na max. 30 sec een connection warning en vervolgens kan ik niet meer spelen. Ik heb mijn firewall al uitgezet en ik weet eignelijk wel zeker dat het niet aan de pc ligt maar aan de modem. Ik heb alle poorten opengezet die nodig zijn, dit helpt ook niet. Ik heb upnp ingeschakeld, haalt ook niets uit. Ik heb zelfs de modem geflashed om SuperUser te worden (kpn heeft de modem beveiligd en hierdoor kan je niet alle instellingen aanpassen, maar zo dus wel) om de firewall op de modem uit te zetten. Ook dit haalt niets uit. Ik snap er niets meer van. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen? Het lijkt me sterk dat IEDEREEN met deze modem niet meer kan Counter Striken, want dat zijn dan nogal wat mensen lijkt me. Bij Unreal kan ik overigens nog wel gamen.

Vast bedankt!

Martin


ps
Misschien werkt het als DMZ enable of de modem in bridge mode zet, maar zie niet echt waar ik dit kan doen (moet kunnen met SuperUser lijkt me) en ik weet ook niet of dit verstandig is???
 
Laatst bewerkt:
Het het opgelost. Ik weet niet of nog meer mensen dit rare probleem hebben, maar het kan zo worden opgelost:

De onderste 5 stappen van deze pagina https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1452-HCVB-6984 werken. Het probleem met de experia box van kpn is dat je geen wachtwoord hebt om in te loggen. Je kan de modem "hacken" en een eigen login account maken. Nu heb je meer mogelijkheden binnen de modem en je kan de 5 stappen van de website hierboven toepassen. Hier staat beschreven hoe je een account aanmaakt: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=75&pid=347

LET OP!
Als je ook een telefoon in de modem hebt zitten (voip, standaard bij kpn tegenwoordig) zal de telefoon NIET meer werken na het "hacken" van de modem. Je moet hem geen harde reset geven, want dan heb je je counter strike probleem weer terug. Je moet de modem "terug hacken". Dus je haalt de rootuser weer weg en je zorgt dat je geen superuser meer bent, maar gewoon een kpn user.

Ik heb hier extreem lang over gedaan en ik weet zeker dat het werkt! Ik heb wel poorten open gezet (steam games) en upnp ingeschakeld. Ik weet niet of dit verplicht is, maar nu het eindelijk werkt, laat ik liever alles zo staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan