Counterstrike lage FPS met smoke

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Zodra ik in de rook in CS loop schiet hij van 60FPS naar de 30... heel vervelend dus.
Voorheen had ik dit nooit en snap ook niet waar dit in ene vandaan komt.
Ik heb de kwaliteit van de smoke al minder gezet, maar alsnog 30FPS als ik er in loop.
Hier een screenshot:

counter.JPG

Ik heb "Wait for Vertical Sync, nu altijd aanstaan, omdat anders je van die lijnen tijdens bewegingen krijgt, ik ben toen van 100FPS wel naar de 60 gegaan, niet dat dat me iets uitmaakt, maar kan dat de oorzaak zijn?

En nog iets:
Weet iemand ook het command om die teller onder in beeld uit te zetten?

Wat voor een systeem heb je? (Belangrijker, wat voor videokaart?)
Misschien kun je nieuwe drivers proberen? Soms scheelt het echt.
V-Sync zorgt er voor dat de framerate nooit hoger gaat dan de refreshrate van je monitor, wat ervoor zorgt dat je geen tearing-effect krijgt. Hoewel ik V-Sync wel fijn vind, framedrops kun je dan wel zien. Heb je m al geprobeerd uit te zetten? Ja, je krijgt dan wel het tearing-effect, maar om even te kijken of het werkt.

Verder zou je kunnen kijken in je driver opties of je een aantal settings wat lager kunt zetten, zoals anisotropic filtering, of image quality, maar dat hangt helemaal van je videokaart af.

Geplaatst door Systemizer X100
Wat voor een systeem heb je? (Belangrijker, wat voor videokaart?)
Misschien kun je nieuwe drivers proberen? Soms scheelt het echt.
V-Sync zorgt er voor dat de framerate nooit hoger gaat dan de refreshrate van je monitor, wat ervoor zorgt dat je geen tearing-effect krijgt. Hoewel ik V-Sync wel fijn vind, framedrops kun je dan wel zien. Heb je m al geprobeerd uit te zetten? Ja, je krijgt dan wel het tearing-effect, maar om even te kijken of het werkt.

Verder zou je kunnen kijken in je driver opties of je een aantal settings wat lager kunt zetten, zoals anisotropic filtering, of image quality, maar dat hangt helemaal van je videokaart af.

Dat tearing effect dat is die lijnvorming? dus dat bepaalde delen van de omgeving niet meer op elkaar aan lijken te sluiten, mijn LCD monitor is ingesteld op 60HZ, dus meer dan 60FPS heeft dan ook geen zin... ik kan even kijken door de V-sync instellingen weer terug te zetten naar standaard of dat het smoke probleem oplost. Ga ik niet van uit...

Mijn systeem

Laatst bewerkt:
Hey dat is gek, je systeem is naar mijn mening te goed om bij Counterstrike te haperen met particles.

Meestal gaan monitoren bij spellen automatisch op 60hz. Mijnes ook.
Eerst had je dat niet? Soms wil spyware ook wel eens je systeem sloom maken. Al gescand met Adaware en Spybot?

Nieuwe drivers misschien.

Zodra ik "Wait voor V-sync" in de Catalyst drivers op "Default Off" zet, heb ik een FPS van100, in de smoke tussen de 40-62, het verbeterd dus wel iets, maar nu heb ik die lijn vorming.. tearing? wel weer...
Ik heb liever die V-sync gewoon aanstaan... 60FPS vind ik heerlijk spelen, maar dan met smoke wil ik wel graag normaal kunnen spelen.
Ik heb verder nooit problemen gehad... ik draai het spel in 1280x1024 omdat deze 5:4 resolutie het meest geschikt is voor min 5:4 17"TFT scherm... dus de overige 4:3 resoluties minder, tekst wordt dan minder, maar ik probeer of het op 1024x768 beter gaat in de smoke...

Geplaatst door Systemizer X100
Hey dat is gek, je systeem is naar mijn mening te goed om bij Counterstrike te haperen met particles.

Meestal gaan monitoren bij spellen automatisch op 60hz. Mijnes ook.
Eerst had je dat niet? Soms wil spyware ook wel eens je systeem sloom maken. Al gescand met Adaware en Spybot?

Nieuwe drivers misschien.

Ja ik ken dit verschijnsel ook helemaal niet.
Het werkte altijd perfect, maar ik heb echt geen zin in een re-install voor dat iemand daar over begint.
Ik heb wel onlangs SP2 voor XP geinstalleerd... misschien was dat niet zo'n verstandige keuze geweest.... ik moet ook zeggen dat ik niet weet of het vlak daarvoor zoveel beter was, want toen speelde ik het eigenlijk al een tijd niet meer.
In 1024x768 is het het zelfde als op 1280 met Vsync uit... door de smoke heen lopen 40-62 FPS, maar ik herinner mij te spelen op een constante 60FPS.... voor zover ik weet ook door het lopen van de smoke heen.
Ik heb laatst de nieuwste Catalyst drivers gedownload, de laatste windows updates, ik zal eens kijken of een ad-aware of spybot scan iets oplevert....

Ìk heb nu meer last van framedrops tijdens het spelen zelf.... ik ga scannen

Na virusscan / ad-aware scan / spybot scan geen positief effect op CS

CS 1.5 loopt helemaal soepel.

Heb meerdere mensen gehoord over framedrop in smoke in 1.6.... zal wel goedzitten dus....

Bedankt voor het meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan