• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Countif / aantal.als op een filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malarkey12

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Beste excel goeroe's,

Ik ben bezig met een soort van klanttevredenheidsonderzoeken te analyseren in excel. Daarin heb ik op één tab de resultaten staan die horizontaal gefilterd kunnen worden (dit heb ik al op dit forum ergens gevonden, waarvoor mijn dank), en op tab twee analyse die het aantal goedgekeurd/niet goedgekeurde onderwerpen telt. Nou wil ik als de filter op tab één op een waarde staat, dat dat terug te zien is in de analyse op tab 2.

Mijn vraag: kan dit en zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Ken je het bestand van Wigi:excel - voorbeeldbestanden - enquete opstellen?

Ik wil dat als ik bijvoorbeeld Klant: A filter op tab 1 dat deze dan op tab 2 het aantal OK's en NOK's van die filtering laat zien. Dus in dit voorbeeld alleen van die klant.

Ik begrijp niet helemaal wat je wil zien op blad 2. Gewoon een waarschuwing dat de filter aan staat op blad 1? Of iets anders?

Ik wil dat als ik bijvoorbeeld Klant: A filter op tab 1 dat deze dan op tab 2 het aantal OK's en NOK's van die filtering laat zien. Dus in dit voorbeeld alleen van die klant.

Hoe filter jij op klant A in jouw voorbeeldbestand?

Kan je even een print screen maken van BLAD A wanneer je die beruchte filter aan hebt staan?

Ik zie hier niet meteen een kant-en-klare oplossing. Indien het een echte ('verticale') filter was kon je voor je formules =SUBTOTAAL() gebruiken zodat deze zich aanpassen aan de filters. Echter, de zogenaamde horizontale filter die je gebruikt verbergt gewoon enkele kolommen. Verborgen waarden worden altijd meegerekend in een formule.

Oplossing? Een macro maken die de formules aanpast op basis van de zichtbare kolommen...

Ok, ik kan de resultaten ook verticaal neerzetten, maar dat kost me ombouwtijd en minder handig met de verwerking. Ik wacht nog even af of iemand anders nog een oplossing ziet. Bedankt zover!

Ik zie hier niet meteen een kant-en-klare oplossing. Indien het een echte ('verticale') filter was kon je voor je formules =SUBTOTAAL() gebruiken zodat deze zich aanpassen aan de filters. Echter, de zogenaamde horizontale filter die je gebruikt verbergt gewoon enkele kolommen. Verborgen waarden worden altijd meegerekend in een formule.

Oplossing? Een macro maken die de formules aanpast op basis van de zichtbare kolommen...

Exhelp ik heb inmiddels alles verticaal neergezet dus kan gewoon filteren. Die subtotaal functie hoe moet je die neerzetten in mijn geval? Hij moet dus het aantal vakjes tellen dat een 1 of 2 bevat en niet bij elkaar optellen.

Alvast bedankt!

Groet

De functie AANTAL.ALS kan niet gebruikt worden binnen SUBTOTAAL.
Je kan dit wel omzeilen; is het voor jou een optie om niet 1/2 maar 0/1 te gebruiken?

Nee helaas, het is een export van een internet surveyprogrammaatje die dat automatisch genereerd.. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan