• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

countif ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je formule wrkt prima.
Hij telt nu het aantal achten in range B3:AF3.
En dat is nul.

Als je het aantal uren wilt berekenen van Sniper/Vakantie/etc. zul je een andere formule moeten gebruiken.

Lambert

Hi Lambert,

Maar weet jij of iemand anders op het forum welke formule dat moeten zijn of een aanwijzing?

Mvg,
Isis0608

PHP:
=AANTAL.ALS($B3:$AF3;"s")*8+AANTAL.ALS($B3:$AF3;"v")*8+AANTAL.ALS($B3:$AF3;"b")*1+AANTAL.ALS($B3:$AF3;"u")*2+AANTAL.ALS($B3:$AF3;"h")*4+AANTAL.ALS($B3:$AF3;"z")*1
waarbij je nog de factor moet invullen van het bijzonder verlof en bij ziekteverzuim.deze staan nu op 1

Indien je de S, V, B, enz.. in een tabel zet met de bijbehorende waarden, kan het ook zoals in bijlage.

Bijlagen

Hier nog een matrixformule.

Code:
=SOM(ALS(B3:AF3={"H"\"S"\"U"\"V"};{4\8\2\8};0))

Of zonder:
Code:
=SOM(AANTAL.ALS(B3:AF3;{"H"\"S"\"U"\"V"})*{4\8\2\8})

Laatst bewerkt:
Hoi,

Excel laat voor beide formule's een foutmelding zien, zie printscreen.Printscreen foutmelding.PNG

Gr,
Isis0608

@Isis0608,

Uit de printscreen leid ik af dat je probeert een formule in te brengen met de nederlandstalige functie "SOM" en "AANTAL.ALS".
Dat wijst er op dat je een nederlandstalige versie van Excel gebruikt?
De titel van je vraag is "Countif?", dat suggereert dat je een engelstalige versie gebruikt?

Hoi WHER,

Oke, ik moet het dus in het engels zetten, logisch. Had er even niet aangedacht. Maar dan krijg is toch foutmeldingen, zie printscreens.printscreen foutmelding sum(if(.PNGPrintscreen foutmelding sum(sumif((.PNG

Wat doe ik niet goed?

Gr,
Isis0608

Is de puntkomma voor jou de juiste separator in de formules?

In bijlage beide formules ingevoerd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi WHER,

ik ga er nog kijken. Het werkt nu wel zoals ik in gedachten had.

Bedankt voor je medewerking.

Mvg,
Resul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan