CPU 100 % bij rechtermuisknop op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcavia

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
hoi,

zoals mij titel al zegt: mijn computer is redelijk snel, maar zodra ik gewoon met mijn rechtermuisnkop op het bureaublad klik om bijvoorbeeld een nieuwe map te maken, gaat hij heel hard denken en sprint het CPU gebruik naar 100% . pas na een seconden of 12 gebeurd er weer wat en valt het CPU gebruik weer terug naar 4 % ofzo. weet iemand waar dit aan kan liggen??

bedankt alvast

wat voor buroblad achtergrond gebruik zet dat eeens uit en probeer opnieuw

Hoeveel programma's heb je aan staan en welke?
Wat zijn je systeem specificaties...?
Ik vrees dat je te weinig geheugen hebt.. of dan je een langzame hardeschijf hebt.. die lang moet zoeken..

achtergrond is normaal gewoon zo'n standaard windows xp achtergrond.
mijn pc heeft 512 mb en 1 ghz.
de rest van de software doet het wel prima en snel het is echt alleen met de rechtermuisknop functie. en hij heeft het wel gedaan hoor goed het is pas sinds een paar weken.
dit is mijn harde schijf:

Merk : Western Digital
Type : WD2500JB
Form factor : 3,5 inch
Capaciteit : 250 GB
Rotatiesnelheid : 7.200 rpm
Buffer : 8MB
Interface : IDE
Buffer To Host : 100 MB/s
Lees zoektijd : 8,9 ms
Schrijf zoektijd : 10,9 ms
Track-to-Track : 2 ms
Full stroke : 21 ms
Gemiddelde latency : 4,2 ms
Geluidsproductie : 33 dB(A)
Hoogte : 26 mm
Breedte : 102 mm
Lengte : 147 mm
Gewicht : 0,6 kg
Uitvoering : OEM

owja en ik heb standaard alleen Symantec Antivirus aanstaan.

Rechtsklik roept je context menu op (snelmenu)..
Er zijn veel programmaas die zich daar nestelen, als daar ene corrupte tussen zit schopt die alles door de war en uit zich dat op de door jou beschreven wijze.
Installeer eens http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html
en zoek naar "Context menu items" en schakel eerst eens systematisch al de niet Windows vermeldingen uit. Goed mogelijk dat je probleem hiermee al opgelost wordt, deinstalleer het programma die dit veroorzaakt en installeer het desnoods opnieuw of laat deze vermelding gewoon op uitgeschakeld staan..

:)

Open voor je klikt eerst eens ‘Taakbeheer’, en kijk dan eens onder het tabblad Processen welk proces de boosdoener is.

Open voor je klikt eerst eens ‘Taakbeheer’, en kijk dan eens onder het tabblad Processen welk proces de boosdoener is.

explorer.exe stijgt van 0% tot rond de 80 % als ik rechtermuisknop klik. dus dit is de boosdoener? als ik deze uitschakel flipt mijn pc al helemaal.. zal opnieuw installeren werken?

Heb je het over explorer.exe, of iexplorer.exe?

Explorer.exe is Windows verkenner, en die kun je niet even opnieuw installeren, en uitschakelen kan ook niet zoals je al gemerkt hebt.
Nu is alleen de vraag waarom gebeurd dat…………….en ik heb daar het antwoord niet op…….helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan