CPU 100% door msnmsgr.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvanEijk

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2001
Sinds kort ben ik eerst naar versie 7.0 gegaan en enkele dagen daarna naar 7.5 met beide versies heb ik het probleem dat msnmsgr.exe de processor voor 100 % blijft bezetten.
?????

Laatst bewerkt:
Kan je iets meer informatie vertellen?

- Iets over je systeem.
- Wat je allemaal aan het doen bent op dat moment?
- Is het probleem gelijk aanwezig als je msn opstart of komt het later?
Waar heb je 7 en 7.5 vandaan gehaald?
- Heb je 6.2 wel eerst goed verwijderd (ook de mappen)?

Verder raad ik je msn 7.5 nog even af. Dit is nog een Bèta en deze kan dus fouten bevatten.

Succes:)

En kijk ook even in het foutenlogboek. Misschien wordt je dan wat wijzer.

msnmsgr 100% cpu

Geplaatst door rve123
Kan je iets meer informatie vertellen?

- Iets over je systeem.
- Wat je allemaal aan het doen bent op dat moment?
- Is het probleem gelijk aanwezig als je msn opstart of komt het later?
Waar heb je 7 en 7.5 vandaan gehaald?
- Heb je 6.2 wel eerst goed verwijderd (ook de mappen)?

Verder raad ik je msn 7.5 nog even af. Dit is nog een Bèta en deze kan dus fouten bevatten.

Ik werk met een asus A7V8X-X moederboard
WIN XP SPII
AMD AThlon XP 1,9 GH
Het probleem doet zich binnen enkele minuten voor na opstarten. Eerst dacht ik dat het alleen voorkwam nadat ik oulook opgestart had, maar het gebeurd ook wanneer ik outlook niet opstart. Als ik eenmaal via taakbeheer het proces afluit komt het niet meer terug, tot de volgende boot. Ik heb msn van messengerworld gedownload. De oude versie heb ik met een programmatje verwijdewrd, helaas weet ik niet de naam meer.

Lees eerst het hele verhaal door voordat je iets gaat uitvoeren.

Alles wat in het verhaal staat over msn plus is alleen van toepassing als je dit gebruikt of als je die wil gebruiken.

Als je gebruik maakt van msn plus raad ik je aan om deze te verwijderen (via start->configuratiescherm->software).
Verder raad ik je aan 7.0 te nemen en niet 7.5 Bèta.

- Verwijder de msn op je computer via start->configuratiescherm->software. Indien aanwezig verwijder je dus ook msn plus.
- Start opnieuw op.
- Verwijder indien aanwezig de mappen van msn en msn plus
msn is standaard C:\Program Files\MSN Messenger
msn plus is standaard: C:\Program Files\MessengerPlus! 3
Verwijder daarvan de vetgedrukte map. Het zou kunnen dat je msn en eventueel msn plus in andere mappen hebt geïnstalleerd. In dat geval zal je even moeten zoeken.
- Start opnieuw op.
- Ga naar http://messenger.msn.nl/Download/ en klik onderaan de pagina op Downloaden en later installeren.
- Je kan nu een locatie kiezen om het bestand op te slaan. Dit mag je overal doen (zolang je maar onthoud waar).
- Na het downloaden installeer je msn (niet msn plus!).
- Probeer of msn nu werkt.

Als msn nu goed werkt kan je msn plus installeren (als je dit wilt). Als msn daarna niet meer werkt, is msn plus dus het probleem.

Als msn niet werkt installeer msn plus dan ook niet.

Doe het volgende als msn niet werkt:
Open trigger poort 7001 met een bereik van UDP poorten 6000-6500 in je router en firewall.
Hoe je deze poorten moet openen verschilt per firewall/router.
Voor de router kan je naar -->deze site<-- gaan en je type router opzoeken.

Bij sommige routers staat een apparte uitleg over bepaalde programma's.

Als je er niet uitkomt, mag je vertellen welke router je hebt en dan zal ik even kijken.

msnmsgr 100% cpu

Geplaatst door rve123
Lees eerst het hele verhaal door voordat je iets gaat uitvoeren.

Alles wat in het verhaal staat over msn plus is alleen van toepassing als je dit gebruikt of als je die wil gebruiken.

Als je gebruik maakt van msn plus raad ik je aan om deze te verwijderen (via start->configuratiescherm->software).
Verder raad ik je aan 7.0 te nemen en niet 7.5 Bèta.

- Verwijder de msn op je computer via start->configuratiescherm->software. Indien aanwezig verwijder je dus ook msn plus.
- Start opnieuw op.
- Verwijder indien aanwezig de mappen van msn en msn plus
msn is standaard C:\Program Files\MSN Messenger
msn plus is standaard: C:\Program Files\MessengerPlus! 3
Verwijder daarvan de vetgedrukte map. Het zou kunnen dat je msn en eventueel msn plus in andere mappen hebt geïnstalleerd. In dat geval zal je even moeten zoeken.
- Start opnieuw op.
- Ga naar http://messenger.msn.nl/Download/ en klik onderaan de pagina op Downloaden en later installeren.
- Je kan nu een locatie kiezen om het bestand op te slaan. Dit mag je overal doen (zolang je maar onthoud waar).
- Na het downloaden installeer je msn (niet msn plus!).
- Probeer of msn nu werkt.

Als msn nu goed werkt kan je msn plus installeren (als je dit wilt). Als msn daarna niet meer werkt, is msn plus dus het probleem.

Als msn niet werkt installeer msn plus dan ook niet.

Doe het volgende als msn niet werkt:

Bij sommige routers staat een apparte uitleg over bepaalde programma's.

Als je er niet uitkomt, mag je vertellen welke router je hebt en dan zal ik even kijken.

Reuze bedankt voor de tips / uitleg.
7.0 geinstalleerd en toe nu toe werkt alles prima.
Moest ook de poorten 6000-6500 open zetten. De poorten 6891-6900 stonden open maar deze zijn zeker gewijzigd.
Nogmaals bedankt.

Graag gedaan:)

Dat van die poorten is sinds msn 7.0 (final).

Veel plezier met msn:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan