Cpu 100% probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

eduard edwin

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2001
Hoe krijg ik Xp zover dat mijn cpu wat meer vrije tijd krijgt
het werkt zo vreselijk langzaam
'k heb een p3 550mhz met 312mb intern
kabelinternet en norton 2003
en alles werkt zeer traag mede door cpu overbelasting denk ik
(mijn vraag is hoe los ik dit op en voorkom ik dit in de toekomst) alvast Bvd

Type eens in bij uitvoeren.
msconfig en ga dan naar opstarten.
Wat zie je hier staan?

ietsje meer info zou wel makkelijk zijn.......

doet het verschijnsel zich sinds kort voor of al langer?
Indien sinds kort: welk progje heb je recentelijk geinstalleerd en / of welke instellingen heb je veranderd?

Wat wordt allemaal mee opgestart als Windows start ? (MS config)

Hai

het probleem doet zich al voor met een schone installatie van Xp originele cd internet en service pack 1
eigenlijk al voor internet en service pack dus direct na installeren

jouw pc moet het kunnen "trekken" (minimum vereisten XP) dus is er iets anders aan de hand. Hoeveel "virtueel" maakt XP aan na de installatie en hoe luidt het antwoord op de vraag van de duiveluitdrijver ?

Ik zit me net

Ik zit me net te bedenken mijn computer geeft ook direct allerlei problemen als ik w98 of w98 se installeer
leest bepaalde files niet en nu draaid alles wel redelijk onder w2k(maar da's niet zo mooi als die vloeiende xp die ik wil) Oke' dromen zijn bedrog maar kan het een fout in de biosgegevens zijn of zoiets
heb voor installatie alles op optimal default ingesteld via
bios opstart
antwoord exorsist min 520 max 768 zoals gegeven in de lijst op het forum voor 256 mb

Laatst bewerkt:
het "default" zetten kan de oorzaak zijn. Door dit te doen (ook als staat er "optmaal") heb je best kans dat door mogelijke systeemuitbreiding / aanpassingen (???) de "optimale" instellingen allang niet meer "optimaal" zijn ???

da's een heel goede vraag !

Da's op afstand heel erg lastig te beantwoorden.
Je kan in ieder geval dingen beginnen uit te sluiten:

is de pc nog origineel zoals die indertijd is gekocht ?
Ja -> dan moeten de biosinstelling default/optimaal goed zijn........
Nee ? Wat is er veranderd aan het systeem ? Als je dat even rustig op een rijtje zit en je kijkt in de bios v.w.b. het veranderde "apparaat" t.o.v. het oorspronkelijke "appraat" zit DAAR het mogelijke antwoord. Je kan / moet dan in de Bios voor de poort / appraat / geheugen etc. (net wat veranderd is en wat in de bios getuned kan worden) tunen.

Als je niet weet hoe of wat te doen dan moet je HIER maar de veranderde situatie posten (voor zover van toepassing.........) en dan zullen "kijkers" je wel adviseren.

ja da's ???

Zover ik weet is er alleen wat geheugen bijgekomen en wat losse kaarten en een brander
maar dat wordt direct ingelezen met de installatie
zover ik weet
maar de machine draait nu wel goed op w2k
zonder enige storing of wat dan ook

ja, oke, maar XP is weer anders dan W2k.

Misschien heeft 2k wel drivers voor bepaalde hardware die beter / anders is, dan de buildindrivers voor XP en is DAT nu weer net de oorzaak van het e.e.a. Aan de andere kant zijn 2k drivers overwegend niet veel verschillend van XP drivers, dus dat zou mijn eigen bewering weer onderuit schoppen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet durf te beweren dat ELKE buildin 2k driver ook geschikt is voor dezelfde hardware binnen XP, m.a.w. "mogelijk" moet je voor bepaalde "apparaten" even naar nieuwere XP drivers zoeken.

btw : staan al je apparaten binnen apparaatbeheer zonder cirkels en kruizen ?

joho

Nou ga je begrijpelijk zijn er is wel een stel programma's wat pas gaat werken als er updates voor zijn
maar de standaard app werken direct en zonder problemen
maar het probleem doet zich al voor voordat deze aangesloten zijn cq geinstalleerd
bijv tv kaart en geluid maar dat is het eerste wat ik update samen met service pack1
en norton 2003 met abonnement tot 2004
en het probleem doet zich al voor direct na de installatie van kale XP
ik zit nu op een oude p100 met weinig geheugen en soepel werkende Xp daar wordt ik dus echt gek van
op die grote doetie het niet en op dit oude orgel wel

het enige advies (op deze verre afstand) dat ik nog kan geven is:

haal voor de hardware :

bios
videokaart
geluidskaart
modem
monitor
cdrom
brander
toetsenbord
muis
(vergeet ik nog "standaard" apparaten??)

de juiste / nieuwste XP drivers en probeer het dan nog eens.

het enige advies (op deze verre afstand) dat ik nog kan geven is:

haal voor de hardware :

videokaart
geluidskaart
modem
monitor
cdrom
brander
toetsenbord
muis
(vergeet ik nog "standaard" apparaten??)

de juiste / nieuwste XP drivers en probeer het dan nog eens.

En last but not least : een biosupdate zal ook vast wel te halen zijn..................

oke

Ík ga overal updates voor zoeken en los instaleren
weet je toevallig nog een goed adres voor bios update
want daar heb ik geen idee van en hoe weet ik welke bios ik heb ik ben anacomputerbeet wat dat betreft

download het progje AIDA32 of SisoftSandra2003 en je kan je hele systeem "zien"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan