cpu 100% werkzaaam + oververhit bij iexplore.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Ik heb het al eens ervaren. Ik heb een of meerdere websites open staan en de cpu begint als een razende te lopen (100%) met het erbij horende geluid van een boven zijn toeren draaiende ventilator. De verdere werking van de pc vertraagt. Schakel ik de websites uit dan is er geen centje pijn. Het is niet bij alle websites. Soms is het ook bij scannen met b.v. Spybot of Norton. Toen ik het eerder meemaakte heb ik hulp gevraagd toen zei men dan moet je dit of dat bestand opzoeken en deïnstalleren. Dat werkte een half jaar. Ik ben vergeten welk bestand dat was. Kan iemand mijn geheugen een handje helpen?


sgrav000
 
Welk programma je zoekt weet ik niet. Wel een paar tips.
Als je het nog niet hebt zou ik Everst downloaden. Als je fan weer zo tekeer gaat, kijk dan in Everest bij Computer, Sensors.
Wat zijn de temperaturen, wat is de RPM van je CPU-fan?
Als de opgegeven max 7000 RPM is, hoever is hij daar dan nog vandaan?

Kijk na bij de fabrikant van je moederbord of de CPU-sensor in de chipsetbehuizing zit of in de kern van de chipset, houdt daar bij de beoordeling van de CPU-temperatuur rekening mee. Kan 10 tot 20 graden schelen.
Kijk bij Beeldscherm wat de vernieuwingsfrequentie is. Meer dan 60 Hertz bij een TFT/LCD-scherm? Zet hem dan op 60 Hertz.
 
cpu 100% bij iexplore.exe en scannen op virussen/spyware

Dank Boeing_737 voor jouw reactie. Tot op heden geen overreactie cpu. Zonet, heb ik jouw advies opgevolgd de Hertzen bij Beeldscherm te verlagen van 85 naar 60. Ik zal zien wat dat oplevert.

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan