Cpu 100%

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pare
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pare

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Beste,

Ik ben gebruiker van het besturingssysteem Windows XP.
Mijn dochter heeft via MSN een virus binnengehaald. Het zou het virus W32 kelvin of iets dergelijks zijn. Althans dat vertelde mij een online scanningsprogramma van Norton. Via Symantec bekwam ik ook een removal tool voor desbetreffende worm. Toen ik de removal tool liet draaien melde deze mij naderhand dat ik het betreffende virus niet had op mijn pc. Thans is het zo erg gesteld dat ik van het moment dat ik mijn pc aansluit op het internet mijn ganse systeem onstabiel wordt en niet meer werkt. Via taakbeheer zie ik dat mijn cpu op 100% draait wat verklaart waarom ik niet meer kan werken uiteraard.
Als ik mijn pc van het internet loskoppel en terug opstart kan ik terug werken. Bijkomend probleem is dat ik heb gemerkt dat mijn datum wordt aangepast. Hierdoor durf ik ook geen systeemherstel meer te doen.
Kan iemand mij helpen.
PS Mijn excuses als deze vraag niet in het juiste forum geplaatst is.

Kan je helemaal niks meer doen of kan je nog wel in taakbeheer komen om te kijken welk proces verantwoordelijk is voor het 100% gebruik?
Heb je zelf wel een virusscanner op je PC?

scan eens online met ewido
www.ewido.net
een van de betere scanners.

Kan je helemaal niks meer doen of kan je nog wel in taakbeheer komen om te kijken welk proces verantwoordelijk is voor het 100% gebruik?
Heb je zelf wel een virusscanner op je PC?

Ik heb één of twee keer in taakbeheer kunnen geraken en daar heb ik dan gezien dat het proces SVSCHOST of iets dergelijks verantwoordelijk was voor het cpu gebruik.
Ik heb Mc Affee op mijn pc staan maar ik vermoed dat mijn kinderen dit uitgeschakeld hebben.

Kan je in veilige modus komen en met Mac Afee scannen?
Zet wel je systeemherstel uit.

Kan je in veilige modus komen en met Mac Afee scannen?
Zet wel je systeemherstel uit.

Ik probeer dit vanavond uit, toen ik vaststelde dat mijn systeemdatum zonder mijn toedoen werd gewijzigd heb ik systeemherstel reeds uitgezet, dit was tevens nodig om die tool van symantec te draaien.
Is er geen mogelijkheid om een volledig geupdated virusscan programma te downloaden van het internet via een andere pc en dit programma dan te branden op een cd en deze dan vervolgens via de cd te laten draaien op de besmette pc. Of is dit niet mogelijk?

Ik had hier ook last van.
ook het bestand cisvc.exe was hier ook verantwoordelijk voor.
Ik heb windows opniew geïsnstalleerd dit heeft perfect geholpen.
Dus als je het niet erg vind en even de tijd hebt om van al je bestanden die je wilt bewaren een back-up maakt.
En je hebt even de tijd om alles opniew te installeren.
Raad ik je dat aan.

Puppie : Heb de freeware gedownload en gebrand op cd test volgt.
Brutal Gamer : Had ik ook al overwogen doch dit levert mij heel wat extra werk waarvoor ik eigenlijk de tijd niet heb. Kids: :love::evil:

Alleszins allemaal bedankt al voor de hulp. Ik hou jullie op de hoogte.

Puppie de avg heeft het hem gedaan.

jawel ik ben er terug, zowat alles dat ik heb kunnen vinden over beveiliging van het internet gehaald en laten draaien.
AVG laten draaien
Adaware laten draaien
Spyboth laten draaien
Over foutmeldingen gekregen en na verwijdering clean.
Heb nog een paar problemen,
Ik kan mijn firewall niet meer inschakelen via configuratiescherm wegens een onbekende fout, zegt jullie dat iets en nog een eigenaardigheidje bij het afsluiten meld de computer altijd dat een programma niet automatisch meer sluit HPCMG of zoiets.
Tips altijd welkom.

Ik ben jullie echt dankbaar voor de gegeven adviezen.

Ik kan mijn firewall niet meer inschakelen via configuratiescherm wegens een onbekende fout, zegt jullie dat iets en nog een eigenaardigheidje bij het afsluiten meld de computer altijd dat een programma niet automatisch meer sluit HPCMG of zoiets.
Kun je iets specifieker zijn over die meldingen? Wat wordt er exact gemeld?

Te vroeg victorie gekraaid.
Ik krijg hem thans zelfs niet meer opgestart.
Tis om moedeloos van te worden.
Boeiïng : In kreeg onderaan rechts naast de klok een beveiligingsmelding van Windows als ik daarop klikte kreeg ik een scherm waar op stond dat mijn firewall uitgeschakeld was (rood opgelicht) als ik dan op het knopje drukte om hem in te schakelen kreeg ik de melding "windows kan wegens een onbekende fout de instellingen van firewall.... " er stond nog bij dat ik moest proberen via configuratiescherm maar dat gaf dezelfde foutmelding.

Maar zoals gezegd ik krijg mijn pc zelfs niet meer opgestart, hij schakelt zichzelf uit van het ogenblik dat het blauwe scherm verschijnt met daarop "Windows wordt opgestart" vervolgens schakelt hij zichzelf terug aan, en dit gaat zo maar door.

Kun je nog in de veilige modus kome ??

Puppie : Nee dat gaat ook niet meer. Ik heb wel de raad van Boeing gevolgd in zijn handtekening (gebruik help .....) ik heb in de help zoekfuntie ingetypt "problemen met opstarten" en vervolgens in de opties 50 ingetikt ik heb dus een lijst met problemen gekregen met onder punt17 mijn correct omschreven probleem doch ik kan niet achter de oplossing komen Als ik op dit probleem klik krijg ik gewoon de melding die eindigt met ".... onherstelbare...."

Als je de installatie CD van Windows XP hebt, kun je de herstelconsole nog proberen.
Ik zou dan vooral de opdracht FIXBOOT proberen.
Maar hier staat wat Microsoft er over te melden heeft.

Wat ik ook nog bedacht: in de sector Tips&Handleidingen staat o.a. Niet meer in XP kunnen komen van Lange Pier.
Voordat je nu XP helemaal opnieuw gaat installeren heb je daar misschien nog iets aan.

NB: die melding over HPCMG zou misschien iets met je printer of je PC te maken kunnen hebben?
Heb je een HP PC of Printer? (Stond er dan HPCFG?)

Laatst bewerkt:
Jo de manne,

Aangezien ik geen herstel cd had ben ik te rade gegaan bij een vriend. Deze had een cd van windows XPPRO. XPPRO geïnstalleerd en nu kan ik tenminste toch weer op mijn thuispc werken.
Daar ik thans 2 versies van XP op de pc staan heb Home en Pro vraagt mijn pc bij de opstart ook welke versie ik wil draaien.
Mijn vraag is kan ik nu vanuit de pro versie kijken in de home versie waar mijn voorgaande problemen werden veroorzaakt. Kan ik bijvoorbeeld kijken in de registerbestanden waar er ergens een fout zit en zo ja in welk bestand moet ik dan gaan kijken.

Ik heb ooit gehoord dat ge dergelijke bestanden kunt laten controleren op fouten door mensen die er iets van kennen of kunnen jullie dat ook.

Waarom vraag ik dat, aangezien de pro versie niet van mij is zou ik graag terug gaan naar mijn originele configuratie indien dit mogelijk is natuurlijk.

BTW : op de pro versie draaien ondertussen alle veiligheden die ik via jullie site bekomen heb, virusscanner, firewall, ad-aware en dergelijke waarvoor mijn welgemeende dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan