Cpu 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

guus320

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2006
Hoi.

Ik zit met een probleempje. Mijn pc is de laatste tijd erg traag en hapert veel.
Ik zie net dat mijn CPU gebruik veel op 100% zit. Dit terwijl ik alleen msn, windows media player en firefox open heb staan.

Mijn laptop.
core2duo 2.53
4 gig
9600mGT

iemand enig idee waar het aan kan liggen?

hmm kan vanalles zijn of course, zelf denk ik Spyware etc.
Al virusscanner, Spybot Search & Destroy, Ccleaner geprobeert enzo? :)

AVG 8.0 en CCleaner al gebruikt ga nu spybot sd is proberen.

Ga eerst maar eens in taakbeheer kijken welk proces voor deze belasting zorgt.

CTRL + ALT + DEL en dan voor taakbeheer kiezen en dan bij processen kijken welk proces zoveel capaciteit in beslag neemt.

Verder is het natuurlijk altijd goed om op virussen en malware te scannen. heb je een virusscanner en zo ja welke?
Verder raad ik je i.p.v. de genoemde programma's Superantispyware FREE aan. Laat deze na een update gedaan te hebben een volledige systeem scan doen.

Persoonlijk, dit ligt aan mij hoor, zou ik Avira gebruiken, i.p.v AVG.
En SB s&d zou wss wel wat spyware shizz moeten uitroeien.

En anders, even een HiJacklog?

Ben nu spybot aan het draaien.

5000/550000 dus duurt nog wel even.

Zal meteen even wat screens van taakbeheer uploaden in de tijd.

Ik heb nu en de virusscanner en spybot draaiende dus ik begrijp dat dit zwaar is. Maar voordat ik beide aan had gezet zat het CPu gebruikt op 100%.

Daarnaast zit mijn geheugen ook altijd zo rond de 50% wat ik ook erg veel vindt aangezien ik 4gig heb met een 64bit systeem.

Laatst bewerkt:
hmm.. denk ook spyware of een virus..

probeer eens malwarebytes te downloaden :) en te scannen.
crap cleaner is idd ook wel chill

Spybot inmiddels ook al 2 keer gedraaid 2 bedreigingen verwijderd. Het begint al soepeler te lopen alleen mijn CPU gebruik blijft er hoog zitten.

Daarnaast geloof ik dat er ook een probleem in mijn besturingssysteem zit aangezien ik laatst autocad 2009 heb moeten verwijderen vanwege een foutmelding mbt windows.

Iemand tips hoe ik mijn gehele computer opnieuw kan installeren? Gewoon vista cd erin en draaien of moet ik nog op bepaalde dingen letten?

Spybot inmiddels ook al 2 keer gedraaid 2 bedreigingen verwijderd. Het begint al soepeler te lopen alleen mijn CPU gebruik blijft er hoog zitten.

Daarnaast geloof ik dat er ook een probleem in mijn besturingssysteem zit aangezien ik laatst autocad 2009 heb moeten verwijderen vanwege een foutmelding mbt windows.

Iemand tips hoe ik mijn gehele computer opnieuw kan installeren? Gewoon vista cd erin en draaien of moet ik nog op bepaalde dingen letten?

je kan 2 dingen doen.. het 1ste is de fabrieksinstellingen terug halen recovery manager heet het in vista volgens mij (A) (zo niet moet je de recovery disk aanzetten in je bios) kan zijn dat er geen recovery inzit weet niet precies waneer er wel 1 inzit en wanneer niet

2de ding wat je kan doen is computer rebooten vista CD erin en dan booten vanaf cd ;) en dan de stappen volgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan