Cpu 100% !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulxp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen.

Op een wat oudere pc met windows xp wordt de CPU vrijwel constant voor 100% gebruikt. Ik heb een Logitech G15 toetsenbord en die geeft dat aan in het display. De pc is heel erg traag. Als ik al een keer de kans krijg probeer ik een programma te openen, maar meestal mislukt dat. Toch CCleaner al een scan laten maken, geen reultaat, Panda de boel laten scannen, geen resultaat.
Wat de pc wel steeds doet na opstarten is vragen naar IDENTITEITSAANMELDING. Ik snap dat niet, want dat is volgens mij aan Outlook Express gekoppeld, en dat programma start ik niet eens op. Kortom, dit werkt allemaal niet echt vlot.

Kan iemand mij hier mee verder helpen?

In taakbeheer(tabblad processen) kan je zien welk proces zoveel cpu gebruik vraagt.
Dit kan je weer herleiden naar de werkelijke boosdoener.
Taakbeheer kan je starten met CTRL+ALT+DEL

Het 2e probleem zegt mij even niets.

IDENTITEITSAANMELDING is gewoon het activeren van je office of windows xp ;).

Dat je cpu 100% is heeft te maken dat er waarschijnlijk heel veel op de achtergront open staat ff afsluiten ;) maar dat heeft me bovenbuurman je al veteld.

Probleem is nog niet helemaal opgelost. Ik ben uiteindelijk naar de winkel gegaan waar de pc vandaan komt. Ze ontdekte een mogelijke virus. Opnieuw installeren lijkt de enige oplossing. Dat ga ik dus doen, en dan is het probleem hopeleijk wel opgelost. Ben ik waarschijnlijk ook de indentiteitsaanmelding-melding kwijt.
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan