cpu 70° in enkele seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleemkind2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
hallo,
sinds eergisteren heb ik een probleem met mijn cpu namelijk als ik gewoon mijn pc aanzet bedraagd de cpu temperatuur ongeveer 40° en na verloop van tijd gaat deze stijgen tot 44 ° en dit gewoon als ik hem laat aanstaan .
Het probleem komt pas als ik bevoorbeeld een spel opstart na ongeveer 30 seconden stijgt de temperatuur inmiddels tot 70 ° en begint alles te schokke.
Ik heb meteen speedfan afgehaald en een kijkje genomen of er iets mis was.
De temperaturen zijn als volgt ; temp1 40-46° temp2 38° temp3° 98-104° hdo 27 ° fan 1 ; 13366 RPM
dus ik wil zegge als mijn pc iets moet verichtten bv met direct x9 of wil ik maar een film aanzetten gaat de film ook stillletjes schokken en gaat de teperatuur flink omhoog
als ik dan bv mijn pc opstart blijft hij voor 3 seconde aan ongeveer en valt hij uit na paar keer start hij uiteindelijk toch op...
mijn sysyteem is als volgd;
-pentuim 4 3.6ghz kloksnelheid 3.60ghz
-1.5gb geheugen
-nvidea geforce 7900 gtx 512mb
-nvidea nforce4 sli p5nd2-series

wat zou het probleem zijn ik heb verder geen koeling en de kast staat volledig open kamertemperatuur 20°.

m.v.g

ok dan mag je de cooler nu toch wel na kijken.
dit is dus niet gezond en je kan zware schade krijgen aan de cpu en moederbord.
kijk anders voor een bettere cooler gemaakt van puur koper en neem er een tube koel pasta,
silver artic 5 bij kost ongeveer 5 euro

Voor je gaat kijken naar een andere koeler zou ik de boel eerst maar eens even goed stofvrij maken en uiteraard kijken of de fan op de koeler nog draait!

Vooral stof dat zich ophoopt tussen de fan en het koelblok van de CPU koeler is van grote invloed.

Ik heb pas nog een systeempje gekregen waar precies hetzelfde mee was. Die mensen hadden die kast aan mij gegeven en zelf een nieuwe gekocht omdat deze kapot zou zijn.
De temp van de CPU (P4 3 Ghz) binnen de kortst mogelijke tijd richting 80 graden.
Tussen de fan en het koelblok van de cpu bleek een waar tapijt te zitten. Alles goed schoongemaakt en de PC werkte weer als een zonnetje met normale temperaturen:D

nou ja stof veroorzaak niet zo raare temp in eens neem ook dat het niet een groote stofboel is
je kan better wat te veel na zien dan te weinig

juist gedaan alles afgehaald en ontstofd maar steeds 70°
ik snap niet wrrm hij dat zo plots doet...
heb wel geen koelpasta bijgedaan heb geen thuis momenteel.

hmmm

Waarschijnlijk zit de koeler er scheef op....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan