Cpu 77 graden

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb er nu twee fans bijgeplaatst. een casefan aan de voorkant en een kleinere aan de achterkant erbij.

Maar is er een progje waarmee ik een zwaar programma kan simuleren??
Zodat ik de boel kan testen.

Groet Dave.

Ps ik rook niet(gelukkig) maar moet ik de fan aan de voorkant omdraaien dan?

Laatst bewerkt:
dit is een goede tester: http://users.bigpond.net.au/cpuburn/
en of je je fan moet omdraaien kan ik vanaf hier niet zien, zo ver komt mijn rook niet :D
Als je voorkant van je kast ineens warmer wordt, dan staat ie verkeerd om ;) de voorkant hoort koel te bijven als de fan goed staat...

De voorkant moet naar binnen blazen en de achterfan naar buiten :)

als ik het zo voel dan zuigt hij aan de voorkant.
De fan zal wel zo zijn ingesteld ja. Anders heeft hij weinig nut.

Groet Dave.

Ps ik kan er ook geen vloetje tegen aan houden;)

Je meot wel degelijk koelpasta gebruiken voor een goede warmte afvoer en de temp van 77graden is verontrustend.
Ik ben zelf pc technicus en als een bedrijf zegd dat dit niet verontrustend is kun je wel stellen dat ze hun huiswerk niet goed gedaan hebben.

Let op dat je alles goed monteerd met de juiste hoeveelheid koelpasta en zorg voor een goede airflow in de kast, en prop niet alles vol met overbodige koelers als dit niet nodig is, het kan namelijk tegen elkaar in gaan werken, waardoor je geen goede koeling meer hebt.

CPU te warm

Ik heb het programma speedfan op mijn PC, en er komt melding dat er 3 fans niet meer draaien met gevolg temp 75° c ,

zie afbeelding,

Vraag, welke ventilators moet ik kopen, is dat gelijk ? zoniet wat is de oplossing, is er een winkel op het net waar ik die kan kopen ???

Hoe lang kan mijn PC werken op die temperatuur , ps of is dit niet zo erg ???

Bijlagen

• speedfan.jpg
    speedfan.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 20
wat ik kan zien op het plaatje is alles oke bij jou.
Moederbord en harde schijf geven een mooie temperatuur aan.
De rest zijn volgens mij lose meldingen.

Groet Dave

Controleer even in de bios de mobo en cpu temps, dan weet je meteen of speedfan het ook goed ziet.

ok

PS betreffende de hardeschijf, dit is een nieuwe sinds 1 maand maar ik hoor er steeds een raar geluid, net een ventilator die zoemt als een vlieg ( ok klinkt belachelijk) maar ik het vind het vreemd ...

Ik zal de bios bekijken vandaag ... en bericht geven

Bios

In de bios is de systeem temp van de processor 46° , en volledige systeem 53 ° maar er staat wel dat de fan niet meer draait van de behuizing ? enkel die op de processor gaat, ps welke moet ik kopen, is dat om het even ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan