Draven
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 nov 2001
Na veel reviews lezen en nadenken heb ik de knoop doorgehakt. Een week geleden bestelde ik een Asus A8V Deluxe en een AMD 64 3800 (socket 939)
Deze kreeg ik vandaag binnen, en voor mij is het al letterlijk vrijdag de 13e.
Het volgende heb ik gedaan:
- 2 lege hdd's aangesloten op mobo (s)ata.
- cd.rom / floppy aangsloten op mobo.
- vga / sounblaster aangesloten op mobo.
- usb / system panel connector aangesloten.
- 2X 512 mb pc3200 (Kingston) geinstalleerd.
- powercables aangesloten op mobo en hardware.
- jumpers gecontroleerd.
- Gehele controle.
-(cpu en koeler zaten al op het mobo)
Met veel verwachting druk ik op power, en dr gebeurt dus helemaal nix. mn scherm geeft aan No Signal.
Geen bevestiging dat mn mobo de cpu heeft gevonden.
Gewoon helemaal dood. Mijn pc gaat dus wel aan (de fans draaien)maar hij boot dus niet.
Toen heb ik het volgende geprobeerd:
- Ander geheugen.
- Harde schijf aangesloten via pri ide (ipv sata)
- Andere harde schijf.
- Andere videokaart
tevergeefs, niks hielp. Wat ook op valt is dat de hdd led geen activity aangeeft.
Wat ik nog zou kunnen bedenken is de voeding, maar deze werkte de dag ervoor nog prima op
een p4p800 deluxe. (Zalman 400W)
Nu begin ik dus sterk het vermoeden te krijgen dat mijn Cpu al dood was toen ie vanochtend bezorgd werd.
Of weet iemand misschien of ik iets over het hoofd heb gezien? Aangezien dit mijn 1e ervaring is met een AMD mobo / cpu.
Ik zit hier echt stevig van te balen aangezien ik gisteren net doom 3 binnen binnen heb gekregen
plz help
Deze kreeg ik vandaag binnen, en voor mij is het al letterlijk vrijdag de 13e.
Het volgende heb ik gedaan:
- 2 lege hdd's aangesloten op mobo (s)ata.
- cd.rom / floppy aangsloten op mobo.
- vga / sounblaster aangesloten op mobo.
- usb / system panel connector aangesloten.
- 2X 512 mb pc3200 (Kingston) geinstalleerd.
- powercables aangesloten op mobo en hardware.
- jumpers gecontroleerd.
- Gehele controle.
-(cpu en koeler zaten al op het mobo)
Met veel verwachting druk ik op power, en dr gebeurt dus helemaal nix. mn scherm geeft aan No Signal.
Geen bevestiging dat mn mobo de cpu heeft gevonden.
Gewoon helemaal dood. Mijn pc gaat dus wel aan (de fans draaien)maar hij boot dus niet.
Toen heb ik het volgende geprobeerd:
- Ander geheugen.
- Harde schijf aangesloten via pri ide (ipv sata)
- Andere harde schijf.
- Andere videokaart
tevergeefs, niks hielp. Wat ook op valt is dat de hdd led geen activity aangeeft.
Wat ik nog zou kunnen bedenken is de voeding, maar deze werkte de dag ervoor nog prima op
een p4p800 deluxe. (Zalman 400W)
Nu begin ik dus sterk het vermoeden te krijgen dat mijn Cpu al dood was toen ie vanochtend bezorgd werd.
Of weet iemand misschien of ik iets over het hoofd heb gezien? Aangezien dit mijn 1e ervaring is met een AMD mobo / cpu.
Ik zit hier echt stevig van te balen aangezien ik gisteren net doom 3 binnen binnen heb gekregen

plz help

Laatst bewerkt: