CPU beetje warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker62

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2002
Zie de bijlage... dit klopt nie helemaal dacht ik zo. Zeker niet omdat ik sinds een week een nieuwe koeler heb.

Wat is wel een betrouwbaar programma?

attachment.php

Bijlagen

• blaat.jpg
    blaat.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 179
Word verkeerd afgelezen. Check je bios eens voor de echte temperaturen.

welk moederbord heb je?

Als Speedfan een temp uitleest van 125-130 graden betekent dat dat je geen tempsensors hebt... :(

[edit]
ow, ik zie het al. Jetway moederbord. Geen sensors dus :(
[/edit]

Geplaatst door ricardovw
HARDWARE INFO

Zoiets.....
Zoek eens naar PC HEALTH STATUS.

(maar ik denk nog steeds dat zoeken vergeefse moeite is)

Geplaatst door _CompuFreaky_

Als ik aida32 gebruik ziet ie nooit wat maar speedfan enzo wel...

Bij mij klopt Speedfan nooit. Aida32 en mijn Fuzzy Logic4 geven exact dezelfde temps aan als wordt weergegeven in me BIOS.

Fuzzy Logic4 is overigens alleen voor MSI-mobo's.

Geplaatst door crash
Meelman gaf in je andere topic al aan dat je waarschijnlijk geen temp sensors hebt.
helemaal vergeten, maar je heb idd gelijk...

Wat extra uitleg over de vreemde waarde van de sensor:

De temperaturen worden meestal gemeten dmv zogenaamde NTC's (Negative Temperature Coefficient). Dat is een weerstandje dat een hogere weerstand heeft naar mate de temperatuur lager is.

Een programma als speedfan zoekt naar de weerstand van die sensor. Wat is nu het geval: er is geen sensor aanwezig. Speedfan verwacht daar toch een sensor te voelen en je krijgt een ghost reading: speedfan 'verzint' een waarde (dat is niet helemaal correct, dat hangt namelijk af van hoe het moederbord gebouwd is). Die reading kan twee waardes hebben: 0 of ?? ((edit: rare tekentjes pikt hij blijkbaar niet. Hier had moeten staan: oneindig veel Ohm)). Het een heeft een hoge, het ander een lage temp tot gevolg.

De waarden die je er vermoedelijk uit krijgt zijn +128 graden of -105. Me de nadruk op vermoedelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan