Hallo,
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat mijn laptop veel te warm wordt en daardoor opeens uitvalt. Mijn CPU is bij het opstarten altijd al op 60% of meer. Zodra ik dan een programma open, ook al is het maar kladblok, dan staat die gelijk op 100% en begint die snel warm te worden. Mijn CPU temperatuur stijgt dan tot 72 graden of hoger.
Het probleem werdt steeds erger tot op een gegeven moment de CPU bij het opstarten al 100% bezet was. Ik wist niet meer wat ik moest doen, dus heb ik de C:-schijf geformateerd en vervolgens gerecoverd met de recovery disks.
Nu heeft dit helaas niets opgelost, de processor is dan wel niet meer bezet tot 100% bij het opstarten, maar weer zoals beschreven staat in de eerste alinea. Op dit moment is er nog een beetje op te werken maar zodra ik voor school iets moet doen met programma's die iets meer vragen van paint of kladblok (bijv. Enterprise Dynamics). Dan houdt die alweer ermee op (CPU 100% + oververhitting).
Op het moment staan er de volgende dingen in mijn programmalijst:
AVG virusscanner (free)
Enterprise Dynamics (student)
Office 2007 (Student and Home)
ALPS touchpad driver
HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP
Intel(R) Matrix Storage Manager
Launch manager
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable
Microsoft works
NTI cd & dvd maker
NTI backup now
NVIDIA driver
Realtek high definition audio driver
Naar mijn idee kan het niet aan een van deze programma's liggen.
Mijn latop:
Acer Aspire 7720G
Intel Core 2 Duo processor T5550 (1.83 GHz, 667 Mhz FSB, 2 MB L2 cache)
NVIDIA GeForce 9300M G TurboCache
3GB DDR2
17" WXGA+ Acer CrystalBrite LCD
250GB HDD
DVD-Super Multi DL
802.11a/b/g WLAN
De computer is nu ca. 2,5 jaar oud en heeft van te voren al eens een probleem gehad met de internetkaart waarvoor deze is opgestuurd voor reparatie naar Acer.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Met vriendelijke groet,
Tom
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat mijn laptop veel te warm wordt en daardoor opeens uitvalt. Mijn CPU is bij het opstarten altijd al op 60% of meer. Zodra ik dan een programma open, ook al is het maar kladblok, dan staat die gelijk op 100% en begint die snel warm te worden. Mijn CPU temperatuur stijgt dan tot 72 graden of hoger.
Het probleem werdt steeds erger tot op een gegeven moment de CPU bij het opstarten al 100% bezet was. Ik wist niet meer wat ik moest doen, dus heb ik de C:-schijf geformateerd en vervolgens gerecoverd met de recovery disks.
Nu heeft dit helaas niets opgelost, de processor is dan wel niet meer bezet tot 100% bij het opstarten, maar weer zoals beschreven staat in de eerste alinea. Op dit moment is er nog een beetje op te werken maar zodra ik voor school iets moet doen met programma's die iets meer vragen van paint of kladblok (bijv. Enterprise Dynamics). Dan houdt die alweer ermee op (CPU 100% + oververhitting).
Op het moment staan er de volgende dingen in mijn programmalijst:
AVG virusscanner (free)
Enterprise Dynamics (student)
Office 2007 (Student and Home)
ALPS touchpad driver
HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP
Intel(R) Matrix Storage Manager
Launch manager
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable
Microsoft works
NTI cd & dvd maker
NTI backup now
NVIDIA driver
Realtek high definition audio driver
Naar mijn idee kan het niet aan een van deze programma's liggen.
Mijn latop:
Acer Aspire 7720G
Intel Core 2 Duo processor T5550 (1.83 GHz, 667 Mhz FSB, 2 MB L2 cache)
NVIDIA GeForce 9300M G TurboCache
3GB DDR2
17" WXGA+ Acer CrystalBrite LCD
250GB HDD
DVD-Super Multi DL
802.11a/b/g WLAN
De computer is nu ca. 2,5 jaar oud en heeft van te voren al eens een probleem gehad met de internetkaart waarvoor deze is opgestuurd voor reparatie naar Acer.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Met vriendelijke groet,
Tom