CPU bottleneck??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een een vrij oud systeem met de volgende specs:

Mobo: Asus P5KPL-AM SE
PSU: Recom 450 watt
HD: Blue Caviar 500 GB
GPU: Asus EAH 5670
CPU: Intel Pentium Dual Core e6500

Nu heb ik onlangs GTA 4 gekocht, met de gedachte dat die wel enigzins te spelen was op dit systeem. Maar nu blijkt van niet. Hij lagged heel erg. dus stotterende beelden.
Nu was mijn vraag wat kan ik hier aan doen? is de processor hier de oorzaak van? kan die GTA 4 niet aan? Wat raden jullie mij aan om te doen? Moet ik upgraden?

grtz

Surf eens even naar www.canyourunit.com, volg de stappen en selecteer GTA4 in de tests die je uit kunt voeren. Die site vertelt je precies wat er mis is.
Zet dat even hier neer, en dan hebben we een goed beeld.

Misschien ook handig om te vermelden hoeveel geheugen er in de machine zit...

Maar kom op, GTA4 is nou toch ook niet de grootste capaciteitsslurper die er bestaat.

Maar kom op, GTA4 is nou toch ook niet de grootste capaciteitsslurper die er bestaat.

Is dit een antwoord op mijn reactie?
In dat geval als de TS bijvoorbeeld 1 of 2 Gb ram heeft dan zal het toch echt wel mee kunnen spelen dat het geheugen vol zit. Vandaar mijn reactie.

Nog even een vraagje:

Op welke resolutie speel je en wat zijn de verdere grafische instellingen van GTA4 waar je nu op speelt?

Liefst even een screenshot daarvan

had ik zelfs met c2quad , 4gb ram , ati 5750, moet je even de eerste patch dlen dan is het opgelost , tenminste bij mij , hij lagged eerst heel erg. nu loopt hij maxed out 1920x1080 met 4x aa

hier van van you run it: hieruit blijkt dat het wel kan volgens minimale eisen, maar volgens aanbevolen niet.

http://img155.imageshack.us/g/canyourec.png/

Ik kan geen printscreen maken van GTA, als ik hem dan plak in paint krijg ik een zwart beeld. dus dan maar zo:

videomode 1440x900 at 75 hz
aspect ratio auto
texture quality medium
voor de rest alles op medium
resource usage: 387/1011 mb

ik hoop dat jullie me kunnen helpen :confused:

De videokaart zou goed moeten zijn. Ik heb een aantal reviews gevonden die aangeven dat de HD5670 niet zo heel slecht is, en best mee kan komen in de zwaardere spellen (in dit geval was dat bijvoorbeeld Modern Warfare 2) als je er niet teveel van verwacht.

Dan zou ik toch maar eens kijken of je er 2 GB RAM bij kunt steken en kijken of dat het probleem oplost. Zo niet, blijft er maar 1 ding over: de processor.

zet het volgende eens lager..
texture quality medium(nog lager zetten dus)
voor de rest alles op medium(nog lager zetten dus)
Ook de distance zo laag mogelijk zetten, vaak zit hier ook het probleem in van de lags.

Hoe reageert het systeem daar op?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan