CPU Cooler probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Hoi,

Vandaag mijn nieuwe moederboard gekregen, betreft een Asus K8V-VM. Zit een Artic Cooler bij, oud model volgens mij, wel socket 754. Maar er zitten twee hendeltjes aan, deze passen helaas niet op het moederboard, eentje wel, en de ander heb ik los zitten. Ik start de PC op, en hij pakt de cooler niet, hij draait wel, maar is binnen zo'n 20 seconden op de 70 graden - > Shutdown.

Iemand een tip hoe ik deze cooler toch wel kan bevestigen?

Alvast bedankt,

Philip

Tsja, helaas passen niet alle koelers op elk moederbord, ook al zijn ze wel voor dezelfde Socket gemaakt.

Wanneer het echt niet past, niet verder gaan zitten kl..... en snel stoppen en andere koeler halen. Op deze manier zal je CPU het snel begeven!

Tsja, helaas passen niet alle koelers op elk moederbord, ook al zijn ze wel voor dezelfde Socket gemaakt.

Wanneer het echt niet past, niet verder gaan zitten kl..... en snel stoppen en andere koeler halen. Op deze manier zal je CPU het snel begeven!

Na lang passen en gemeten te hebben, past de koeler eindelijk op de CPU. Hij start op, en als ik naar de bios ga, hardware properties. Daar zie ik dat de rpm van de fan in de rode cijfers loopt. Hij geeft nog steeds CPU fan error, terwijl hij toch wel vast zit nu. Gisteren toen de fan niet goed vast zat liep bij binnen 10 seconden op naar 70+ Graden. En nu loopt hij minder snel op, maar ik durf de computer niet te laten runnen, omdat ik bang ben dat hij de 90-100 graden wel kan halen, hij blijft niet stabiel op een bepaalde tempratuur draaien. Iemand ideetjes?

alvast bedankt weer.

Hoi,

Is het een nieuw mobo? Zoja, dan kan ik je vertellen dat ik hetzelfde ervaren heb met mijn Asus P5W DH Deluxe met de Q6600 erop.
Oorzaak: de uitlezing van het mobo was onjuist en is inmiddels geruild waarna er geen problemen meer zijn. Trouwens al zou het mobo niet nieuw zijn dan kan de uitlezing nog steeds onjuist zijn. Misschien kan je met de hand voelen of de temp inderdaad zo hoog is.

Ohh.. euhh je bent toch niet de koelpasta vergeten heh?

Groetjes,

René

Hoi,

Is het een nieuw mobo? Zoja, dan kan ik je vertellen dat ik hetzelfde ervaren heb met mijn Asus P5W DH Deluxe met de Q6600 erop.
Oorzaak: de uitlezing van het mobo was onjuist en is inmiddels geruild waarna er geen problemen meer zijn. Trouwens al zou het mobo niet nieuw zijn dan kan de uitlezing nog steeds onjuist zijn. Misschien kan je met de hand voelen of de temp inderdaad zo hoog is.

Ohh.. euhh je bent toch niet de koelpasta vergeten heh?

Groetjes,

René

Wat houd uitlezing precies in?

Koelpasta zit erop, cpu fan error is verholpen. CPU temprature loopt op tot ..65 graden ofzo, verder ben ik niet gegaan, ik durf het dus niet aan om windows te gaan installeren, opdat ik bang ben dat hij te warm gaat worden. Ook had ik gelezen dat misschien een bios-update zou werken?

Groetjes

Hoi,

Met uitlezing bedoel ik de temperatuurmeting van de sensor die deze waarde "doorgeeft" aan het mobo. Deze uitlezing kan door een defect onjuist zijn.

Groetjes,
René

Hoi,

Met uitlezing bedoel ik de temperatuurmeting van de sensor die deze waarde "doorgeeft" aan het mobo. Deze uitlezing kan door een defect onjuist zijn.

Groetjes,
René

Klopt, dat kan, maar als ik het mobo achter de CPU check, wordt dit toch gruwelijk heet. Dus dit probleem zal het wel niet zijn..

Hoi,

Misschien moet je de cooler er even af halen. Hopelijk kun je dan aan de afdruk van de koelpasta zien of die wel helemaal goed contact heeft gemaakt met je cpu (dit omdat je grote moeite had de cooler erop te zetten).

Hoi,

Misschien moet je de cooler er even af halen. Hopelijk kun je dan aan de afdruk van de koelpasta zien of die wel helemaal goed contact heeft gemaakt met je cpu (dit omdat je grote moeite had de cooler erop te zetten).

Hoi,

Ik heb het mobo er nu helemaal ingebouwd, en heb de computer 15 minuten aan laten staan. Bios ingegaan, en de CPU temp. in de gaten gehouden. Hij bleef wonderbaarlijk genoeg stabiel rond de 48-50 graden. Gelukkig hier niet overheen. Ik vind persoonlijk 50 Graden voor een CPU die eigenlijk niets doet nogal..raar, maar de fan is verouderd en haalt met moeite 1000RPM, dus een nieuwe aanschaffen is misschien nog niet zo gek. Bedankt voor de hulp in iedergeval :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan