CPU dood na plaatsen nieuwe CPU-FAN???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nebiros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2003
Ik heb een groot probleem!!! mijn CPU werd eerst veels te warm, 70 graden!!! dus ik heb mijn CPU-fan vervangen, alles heel voorzichtig... Ik heb de oude koelpasta verwijderd van mijn CPU met een paar wattenstaafjes, toen een beetje nieuwe erop gedaan (ongeveer een rijstkorrlegrote) en mijn nieuwe CPU-FAN eropgeklikt en aangesloten... Bij dat opklikken komt wel wat kracht kijken, maar dat is normaal toch?

Het probleem is nu dat als ik mijn PC aanzet hij niks anders doet als mijn power-lampje laten branden en mijn fans laten draaien... maar hij start niet meer op!!! zelfs mijn cd-rom stations zijn niet open te krijgen...

Is nu mijn CPU dood????

of kan het ergens anders aan liggen???

Heb je je moederbord wel uit de kast gehaald bij het vervangen van de fan?
Zoniet, dan vrees ik dat je moederbord gewoon een beetje kapot is:(

Je drukt namelijk de boel krom als je het zo in de kast probeerd.

nee heb mijn mobo er net uitgehaald, maar wel zo voorzichtig mogelijk gedaan, heb goed op het krom duwen van het mobo gelet, en is nite meer als hooguit 5 mm bewogen...

Je fans en power lampje gaan wel branden, ok. Controleer even goed of alle kabels juist aangesloten zijn. Ik neem aan dat je de processor er goed weer op hebt gedaan (er is maar één goede manier).

de enige kabel die los heb gehaald was die van de fan, die zit weer goed op dezelfde plaats, en hij draait ook, verder zie ik in de kast niks los of verbrand, zwartgeblakerd wat dan ook

voor het plaatsen van de processor heb ik zelfs het mainboard boekje erbij gepakt, die zit zeker weten goed!

Ik zou toch je fan er weer afhalen om te kijken of je de Core van de CPU niet beschadigd hebt.

Maar haal zoals Caspar107 al aangaf je moederbord eruit.

Een fan is een ventilator. Wat je eraf haalde is de heatsink.

Heb je 'm er niet verkeerd op gedaan? Normaal gezien heeft een heatsink aan één zijde een uitsparing, die moet aan de juiste kant zitten.

Ja klopt, sorry... Ik heb inderdaad de heatsink met de fan erop vervangen, maar ook die kan er maar op 1 manier op... en zo zit ie r nu dus op... wat me trouwens wel opviel dat de core al een beetje "beschadigd" was toen ik de oude eraf had... in 1 van de hoekjes leek het wel of er een scheurtje zat en het hoekje iets schuin stond ten opzichte van de rest van de core..., ongeveer een mm van de rand van de core... zie plaatje voor duidelijkheid...

Bijlagen

• amd.gif
    amd.gif
    13,9 KB · Weergaven: 90
het plaatje is al 14 keer gedownload maar niemand heeft mij nog kunnen vertellen of dat funnest is voor de CPU

cpu

de cpu ziet er niet gezond uit er horen geen stukjes van
de core af te zijn en scheurtjes in te zitten er zitten op de cpu vier rubbertjes die verhinderen dat de core beschadigd word

klopt, maar is schijnbaar toch gebeurt... die foto was alleen een indicatie van de beschadiging he, was niet mijn CPU, Maaruh is die dan ook gelijk stuk als die op zo'n hoekje beschadigt is?

Ja doorgaans wel helaas, de amd's hebben een kwetsbare core bij het erop zeten en eraf halen van koelers nog wel eens stuk wil gaan, zeker als dat wisselen regelmatig plaatsvindt. Als dat dekseltje defect is, is het over.

garantie proberen?

Is inderdaad een gecrushte core.. Koeler er verkeerd om, teveel druk op, er zijn veel mogelijke oorzaken.

Garantie lijkt me ook de enige mogelijkheid.

Ga ik nu proberen, vraag me af of de garantie nu niet is komen te vervallen... we zien het wel...

Bedankt in ieder geval allemaal!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan