CPU draait vol op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Goede morgen,

Ik heb een probleempje, al gelijk vanaf het opstarten draait de cpu op de volle 100% (onder Windows taakbeheer), dit houdt in dat hij gelijk na het opstarten zo traag is als stroop. Het geheugen heeft een "normaal verbruik" van tussen de 80 en 150 Mb. Bij processen geeft hij aan dat SVCHOST.exe (die 4 keer wordt vermeldt) de grootste vreter is met een verbruik afwisselend tot 80%. Hoe krijg ik dit maximale gebruik van de CPU omlaag?
Als ik wil kijken bij de opstartpaden (met msconfig) dan geeft hij 6 stuks aan waaronder het adsl-modem, popupkiller, Nerocheck, messenger en nog 2 andere die ik niet kan lezen omdat dit msconfigscherm er na enkele seconden uitvliegt, wat op zich ook al raar is. Wat kan hier aan de hand zijn?

Heb je gescant op Spyware en virussen?
Laat eerst de pc op Spyware scannen.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats dan een Hijack this log in de volgende topic;
klik --> Helpmij tegen spyware offensief <--klik.

Lees het eerste bericht goed door!!!
Daar staat ook in hoe je een Hijack this log kan plaatsen.

Hier kan je online op virussen laten scannen.
www.housecall.nl
of hier;
http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?j=1&langid=ie&venid=sym&plfid=22&pkj=BKJOKMFIDPMSVOJRESL

Moet ik het Hijack log file in deze topic plaatsen of in die andere?

Housecall vond volgend virus: WORM_AGOBOT.T welke genesteld zit in F:WIDOWS\sysytem32\scvhost.exe, juist diegene wat ca 80% van CPU in beslag neemt. Housecall kan deze worm echter niet verwijderen.
Hoe krijg ik deze worm verwijderd?

Beste Crash,

Ik had op een gegeven moment zoveel wazige foutmeldingen en het niet meer kunnen opstarten van diverse progs, het zééééér langzaam openen van applicaties dat ik heb besloten om win xp opnieuw te installeren. Ik had hem er toch pas opstaan en doordat hij vanaf het begin al rare meldingen gaf denk ik dat ik er het beste aan doe om xp opnieuw te installeren. Aldus geschiedde en nu op dit moment ben ik (voorlopig) van nieuwe ellende af. Ik heb direct nsw geinstalleerd en za pro. Voorlopig loopt de pc nog probleemloos.

Alsnog bedankt voor de aandacht die je gegeven hebt aan mijn "probleempje".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan