CPU fan connector stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvanexem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Mijn CPU fan werkt niet meer heb hem reeds op een andere pc getest maar daar doet hij het dus volgens mij moet het connector zijn op het moederbord mag ik mijn cpu fan aan sluiten op een andere connector maar ik denk dat die dan het toerental niet regelt naargelang de hitte van de processor..

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem

of moet ik heel mijn moederbord vervange omdat die cpu fan niet werkt

de fan werkt op 12 volt.
Je kan de stekker losknippen en de draadjes aansluiten op een nog vrije stroomkabeltje die vanuit je voeding komt.
De fan blijft wel continu draaien, maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn met de koeling op de processor.
Let wel op dat je de polarisatie niet omdraait, anders draait de fan de verkeerde richting op of draait helemaal niet.

Mijn CPU fan werkt niet meer heb hem reeds op een andere pc getest maar daar doet hij het dus volgens mij moet het connector zijn op het moederbord mag ik mijn cpu fan aan sluiten op een andere connector maar ik denk dat die dan het toerental niet regelt naargelang de hitte van de processor..

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem

of moet ik heel mijn moederbord vervange omdat die cpu fan niet werkt

Staat de CPU fan in het BIOS toevallig niet op Disable?

Heb probleem anders opgelost heb mijn cpu fan geconnect met een overige fan die op mijn moederbord en de snelheid aangepast aan de temperatuur.

ps in bios stond me cpu fan aan

Toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan