cpu fan fail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hyperspider

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Berichten
64
hallo
ik heb net me nieuwe voeding erin gedaan.
toen moest ik me cpu fan (koeler) weer erin plaatsen heb ik gedaan stekkertje in me moederbord.
zet ik me pc aan krijg ik een fout melding bij bios dat me cpu fan fail terwijl die gewoon draait.
wat is dat voor probleem ???:confused:
 
ik vermoed dat jij je vergist hebt.

heb jij toevallig de cpu-fan op de connectie voor de chassisfan op je moederbord geplaatst ?

5%20-%20CPU%20fan%20connector.jpg
 
Dat is gen probleem, Wat de boosdoener is, is dat jouw CPU fan waarschynlyk 3 pins in plaats van 4 pins. Hierdoor geeft hij geen temperatuur door aan de het MB, en daardoor zegt hij dat er geen CPU fan is. Dit kun je als het goed is uitzetten in de BIOS.

Mvg,
 
Dat is gen probleem, Wat de boosdoener is, is dat jouw CPU fan waarschynlyk 3 pins in plaats van 4 pins. Hierdoor geeft hij geen temperatuur door aan de het MB, en daardoor zegt hij dat er geen CPU fan is. Dit kun je als het goed is uitzetten in de BIOS.

Mvg,

uhm nou het was eerst nooit zo tot ik me nieuwe voeding in heb geplaats.??
 
Echt, je cpu fan zit op de foute aanlsluiting op je moederbord!!!!
 
Heeft jouw CPU fan een 3 pins of 4 pins aansluiting ?

Mvg,
 
Echt, je cpu fan zit op de foute aanlsluiting op je moederbord!!!!
Hoeft niet hij kan ook aan CPU koeler hebben met een 3 pins die je op de 4 pins MB CPU Aansluiting moet zetten. Hierdoor krijg je die foutmelding dat hij geen CPU koeler vind.
 
Kijk jy nog maar eens goed naar de hele artikel hijzegt dat hij hem in de CPU aansluiting om het MB heeft gezet. Plus wat speelt de voeding hierin een rol ? Alsof je de CPU koeler met een Molex aansluiting direct op de voeding zet :S !!
 
Kijk jy nog maar eens goed naar de hele artikel hijzegt dat hij hem in de CPU aansluiting om het MB heeft gezet. Plus wat speelt de voeding hierin een rol ? Alsof je de CPU koeler met een Molex aansluiting direct op de voeding zet :S !!

De voeding speelt ook geen rol, vandaar dat ik ook zeg dat het niks met 3 of 4 pool te maken kan hebben als dit probleem er eerst niet was!

Wedden dat TS de cpu fan heeft aangesloten op de casefan aansluiting van het moederbord en niet op de cpu fan aansluiting??
Hij heeft wel naar hetzelfde type stekkertje gekeken maar niet naar war er bij staat!
 
ja dat is ook een optie maar dan zie je toch wel dat er een 4 pins op een 3 pins zit !! tenminste kneem aan dat als je een voeding kunt verwisselen dat je dat ook nog wel kunt zien.

Maar het kan ook andersom en dan speelt het probleem wat ik heirboven heb berschreven.
 
Laatst bewerkt:
ja dat is ook een optie maar dan zie je toch wel dat er een 4 pins op een 3 pins zit !!

Maar het kan ook andersom en dan speelt het probleem wat ik heirboven heb berschreven.

Helaas maar wat jij schetst kan niet want het heeft altijd gewoon gewerkt!!!!!
 
met computers weet je het maar nooit he ;)
Ik denk dat we even het beste kunnen afwachten totdat hij weer iets laat horen van zich.
 
met computers weet je het maar nooit he ;)
Ik denk dat we even het beste kunnen afwachten totdat hij weer iets laat horen van zich.

Dat doe ik zeker:D
ik heb een 3 pin precies dezelfde op de foto.
en ik had de voeding verwisselt toen plaatste ik me cpu fan weer terug op de juiste plek en het kabeltje dee ik ook precies op de juiste plek en hij draait nu gewoon maar er staat dat CPU fan Fail.
En eerst deed tie het prima dus wat nu???:D
 
Kijk eens goed op je moederbord, er zijn meerdere van die fan-aansluitingen en waarschijnlijk heb je de verkeerde te pakken!
 
Kijk eens goed op je moederbord, er zijn meerdere van die fan-aansluitingen en waarschijnlijk heb je de verkeerde te pakken!

dat vind ik heel raar want ik heb gewoon dezelfde aansluiting gedaan.
dus dat kan niet:confused:
 
Dus je weet zeker dat de cpu fan is aangesloten op de plek die ik op onderstaande foto met rood heb aangegeven?

6501a8.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan